Anteman 3 Postad 8 September , 2004 Jag är egentligen helt emot att borra massa hål i botten för att montera sk. speed rails. Och frågan är om det verkligen hjälper. Högre fart, nja och lägre förbrukning, kanske. Men hur mycket pratar vi om? 0,05% eller? Är det någon som har erfarenhet av detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anteman 3 Postad 9 September , 2004 Hmmm... Låter som Speedrils kan vara något i alla fall. Men, men det får bli till nästa år i så fall. :-Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Undrar Postad 10 September , 2004 Brukar man inte använda tejp till rails? Inte fasen borrar man o skruvar fast dom? har för mig att det var en specialtejp som används till det. vad får man mera för egenskaper med dom då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 10 September , 2004 Tycker också det låter riskabelt att borra. F.ö. funderar jag skarpt på att köpa en Örnvik 530/535. Då kanske det blir aktuellt med rails. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Berra Postad 10 September , 2004 Detta måste va nåt för hanmedselcon!! :lol: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 11 September , 2004 Klart som fan man borrar hål i botten i båten....så man har en bra plats att pilka på....satt på dessa rails...ökade farten med 48 knop .....de du sardaukar....tänk på det när du köper ny båt....du som bara har motorn kvar.....*flin* Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nisse Postad 11 September , 2004 Örnvik 530/535/565 - Sveriges snyggaste hardtop Japp den var inte dum, påminner en hel del om denna norska variant http://home.online.no/~cepe/fjord/rana-fjord/rf16star.JPG Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 11 September , 2004 Varför plåga omgivning och sig själv med en HT båt när det finns selco? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 11 September , 2004 Hade Selco innan, med den sög...aldrig mer Selco. Usel kvalité och tung i förhållande till storleken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Storebro Postad 12 September , 2004 var selcon för stor för ankdammen du seglar i sardaukar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ludden 1 Postad 12 September , 2004 Sardaukar! Bor du i karlskrona men har båten i en göl? Låter Konstigt... :shock: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 12 September , 2004 Den var knappt hälften så stor som den båt jag tänker skaffa nu. Det finns 9-metersbåtar i sjön. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 12 September , 2004 Jag kommer från Älmhult och mina föräldrar bor där. Jag har flyttat till Karlskrona för att studera där. Jag har valt att inte ha båten i Karlskrona eftersom jag är hos mina föräldrar på sommaren och även dem har sin båt där. Dessutom känner jag mer folk i sjön Möckeln, vilket är roligare ur social synpunkt. Sen slipper man ju ta konsekvenserna av allt som saltvatten innebär. ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 12 September , 2004 Morning ,...Steve här...trodde aldrig jag skulle påpeka ngt sånt här men nu känner jag mig tvungen...förra veckan gnälldes det om sär skrivning...men nu citerar Dessutom känner jag mer folk i sjön Möckeln, vilket är roligare ur social synpunkt. som ngn ovan skrev...det var för övrigt den samme som påpekade sär skrivning förra veckan....så nu undrar jag...: Vad heter dom fiskarna som du känner som du kallar folk? För bor dom i sjön då kan dom inte vara människor.... Sensmoral....: det är lätt hänt att det blir fel på allt möjligt när man skriver ett snabbt inlägg....o rätt som det är så får man tbx i expressfart....så nu återgår vi till båtsnacket igen va? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 12 September , 2004 Förstod inte ett piss av ditt inlägg. Märks dock att du har aldrig varit i närheten av en insjö. Möckeln är hyfsat stor (i klass med Helgasjön i Växjö) med 3 båtklubbar, varav över 350 medlemmar i min klubb. Sen gillar jag lugnet och idyllen som havet inte har. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 12 September , 2004 jag förstår att du inte förstår lille vän...det var ingen sär skrivning denan gång...utan syftningsfel...läs igenom ditt inlägg en gång till lilla vän så kanske det klarnar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 12 September , 2004 Skaffa ett liv CENCUR Vet att man inte får göra påhopp här, men så länge man inte börjar är det väl lugnt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 12 September , 2004 Oj! Intelligent kille den där sardaukar...undrar om det är förskolan han går på i Karlskrona? Det var ett riktigt lågvattenmärke du gjorde nu grabben...och det var fel kille du kallade det oxå.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 12 September , 2004 HJÄLP! *darrar* F.ö. förstår jag inte varför du tror jag går på förskola när du vet att jag behärskar det svenska språket mycket väl. För det andra, varför skulle jag flytta till Karlskrona när det finns 5-6 kanske 7 förskolor i hela Älmhults kommun? Ligger ingen logik i dina kommentarer. Därför är dem inte heller roliga, vilket jag förmodar att du försöker göra dem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 12 September , 2004 Hänvisar övriga läsare till: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=19210 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 12 September , 2004 ...och vad har det med speed rails att göra? :roll: För att bevisa Stevemedselcons oseriösitet hänvisar jag till: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=18675&highlight=fart Som ni också ser i denna tråd är det inte mycket Steve har att komma med. Min gissning är att han aldrig har haft båt och kommer aldrig ha råd till det heller. Av ren avundsjuka skryter han om sin s.k. Selco. _________________ För övrigt anser jag att man ska ha något att komma med innan man kritiserar andra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 13 September , 2004 Skrattar! Den länken har väl alla ( nästan alltså ) förstått är skriven med en viss humor och ironi.....det tog ett tag innan en viss person insåg det, skillnaden däremot är att jag inte är på varenda inlägg och gör kommenatarer som du oftast totalt ovidkommande. Som ni också ser i denna tråd är det inte mycket Steve har att komma med. Min gissning är att han aldrig har haft båt och kommer aldrig ha råd till det heller. Av ren avundsjuka skryter han om sin s.k. Selco. _________________ För övrigt anser jag att man ska ha något att komma med innan man kritiserar andra. Har du någonsin hört ordet kasta inte sten i glashus ? Sen kan jag väl också säga som så att jag läst många av inläggen här på sajten men jag har aldrig sett någon kalla någon annan härinne för asshole....och av dina 538 inlägg här på sajten sardaukar är det ett fåtal som är av någon större vikt. Om jag har båt? Självklart har jag båt, bra mycket större än vad du tror. Min ekonomiska ställning? Den är av privat karaktär så att säga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst ChrisCraft Postad 13 September , 2004 Håller fullständigt med föregående talare, skapa en ny variant för han o kalla det blöjsnack ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan48 0 Postad 13 September , 2004 Jaha ja. Jag har för mig att den här tråden handlade om Speed Rails. Den andra diskussionen kanske kan föras i något annat medium. Jag tycker inte heller att vi ska hålla på och diskutera stavningar etc. här. Det finns andra platser för det. Jag har hittills förstått allt jag har läst på alla trådar, även om det är felstavat ibland. Steve fortsätt med dina vilda Selcohistorier. De är kul. Jag tror alla fattar ironin och storyn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 13 September , 2004 [KUR]folkparka skrev: vett och etikett[/KUR] Håller med...tycker dock det ska gälla alla. Steve: Du har ganska dålig humor om jag får säga det själv. Spindlar i båten är 100ggr bättre. Förresten kan du inte berätta lite om din riktiga båt? Du har inte sagt ett ord om den. Kanske visa en bild? Folkparka: Du ser ju själv vem som gjorde det första påhoppet. Tycker du man ska agera slagpåse då eller? ChrisCraft: Registrera dig och visa vad du går för. Stefan: Det blir problem med sökfunktionen om folk inte skriver som de ska, vilket missgynnar oss som skriver rätt. Sen undrar jag också vad som är ironiskt med Steves historier? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst kalle Postad 13 September , 2004 Liten kommentar: Jag gillar Steves humor o fattar den också, ärligt talat så gapskrattade vi här på jobbet åt den, den är riktigt BRA!! Fast surdukar eller vad han heter kanske är lite avundssjuk? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan48 0 Postad 13 September , 2004 Jag förtydligar mig: Roligt. Jag har haft många roliga stunder när jag har läst hans historier. Man kan ha roligt även om man är seriös. Jag gick också på det i början, men kan bjuda på det. Nu är det en ljuspunkt i tråkiga vardagen att läsa om äventyren med specialselcon. Det ironiska i det hela bestod i att han drev lite med oss som har idéer om allting och skriver inlägg hitan och ditan. Det kan man väl bjuda på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 13 September , 2004 Du kan väl åtminstone försöka stava mitt alias rätt? Är det för mycket begärt? Om du undrar var jag fått det ifrån: http://www.fact-index.com/s/sa/sardaukar.html Vad skulle jag vara avundsjuk på? Stefan: Jo en sak att starta en egen tråd med som ni tycker roliga historier, men att förlöjliga andras trådar är bara för mycket. Sen skulle jag också vilja ha som någon annan förelsog ett BlöjSnack där typer som Steve kan hålla till. Fendern.se har en avdelning för sånt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Berra Postad 13 September , 2004 Hmm, skulle ha gissat på öskar Saurda-kar typ, kan det inte heta så på gotlänska eller någon annan dialekt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 13 September , 2004 Liiiite långsökt kanske... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser