Gå till innehåll
lördag 15 februari 2025
baheno

Tråkig erfarenhet av kapellmakare

Rekommendera Poster

Skulle vilja VARNA för att anlita batkapell.se eller YACHT TECHNICS KAPELLMAKERI som dom ockå heter. Företaget ligger i Frihamnen i stockholm. Själv vil jag ofta veta varför när jag läser en sån här tråd så här är vad som hände mig när jag var i kontakt med kapellmakare Anders Nork...

Jag fick bekräftelsemail från företaget 21 Apr 2010 09:15:30 att mitt kapell var beställt och att leverans skulle utföras v27. PERFEKT precis innan semestern! (trodde jag)...
Efter kontakt med kapellmakaren Onsdagen v27 om att mallningen inte ens hade blivit utförd får jag till svar att vi ska höras på Torsdagen istället och bestämma en tid då mallning kan utföras. Ok, låter vettigt men då får jag nog inte kapellet förrän mån-tis veckan efter tänkte jag. Torsdag kväll får jag tag i kapellmakaren igen som säger att det e kört hela den veckan men att om jag ringer på Måndag (v28) så kan vi ses på morgonen och malla upp kapellet. Ok, första semesterveckan förstörd men förhoppningsvis bara ett par dagar...
Mångad morgon (v28) mobilsvar... Tisdag morgon, eftermiddag, kväll och natt mobilsvar........
Nu börjar man bli lite förbannad... Men onsdag morgon svarar han helt plötsligt! DET var ju bra!
Mindre roligt var att jag fick beskedet att det tyvärr är helt omöjligt att sy upp kapellet innan semestern.... SKITBRA! Vilken tur att man va ute i god tid!
Nu blir det bara till att åka till kapellmakare Erlandssons Brygga och köpa en pressänning! Då slipper man väl i alla fall välja färg. Finns väl grön och vit att välja mellan...

Vad som kan tilläggas är att jag skickade runt förfrågan till ett antal kapellmakare och att det här var den dyraste offerten av dom fyra jag tog in. Självklart i tron att man köper kvalité och tillförlitlighet. Jävlar va fel man kan ha...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett väldigt oskick att lova mer än man kan hålla. Det är tyvärr ganska vanligt och beror på dålig framförhållning både hos leverantörer och kunder. Den berömda katchupeffekten där inga beställningar kommer förrän i mars - april.

En sak som slog mig i ditt inlägg är att du kallar 10 april för att vara ute i god tid. Det är en mycket dålig tid att beställa arbeten på båten. Ska man vara säker på att få ett arbete utfört i tid, med bra kvalitet och ofta till lite bättre pris så är det under hösten beställningen ska ske.

Tycker du ska begära prisavdrag för avtalsbrott när det gäller leveransdatum.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag jobbar själv som hantverkare/finmekaniker och tillverkar tänder till folk. Skulle jag få in mina beställningar med nästan två månaders förbehållning så skulle jag vara överlycklig! Dessutom så var jag inte ute efter att få det billigt, jag tror att jag skrev att jag tog den dyraste offerten jag fick in. De andra som jag beställde ifrån lovade v28 som leverans vecka. Då tyckte jag att det var smidigare att få kapellet v27, men det är sååå lätt att vara efterklok.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...