Vinchuck 0 Postad 13 Juli , 2010 Hej! Vi är på jakt efter en 705 Voyager. Varför är den så kraftigt överprisad? De som ska sälja begär mycket om man jämför med liknande båt som 705:an. Jag tror att den är ruskigt bra planerad för sin storlek men de priser de begär 380´ - 425´ för -00 - -01:or är ju larvigt! Finns det någon annan nordisk båt för de pengarna som liknar 705:an? Inte någon större fan av amerikanska halvmögliga diton, vill ha en riktig båt! Ska man välja lilla 6:an eller 8:an? Mvh Vinchuck Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 13 Juli , 2010 Vad det gäller priset på båtarna så är det ju så att om ägarna får betalt vad de begär, så är det rätt pris. USA båtar som är halvmögliga??? Det finns ju inte färre saker på en nordiskbåt som kan mögla lr. Köper du en USA båt så får du mer båt för pengarna och ett enormt utbud. Ståhöjd i ruffen och oftast mer utrustning. Samma motorer mercruiser oftast. Andrahandsvärdet är detsamma som om inte båten är köpt när dollarn står på topp. Enligt egen erfarenhet Four Winns Vista 258 06 D3190 så saknade den båten inget som motsvarande nordisk. Det som inte alla gillar är ju isf avsaknaden av skandeck. Men det finns ju inte på 705 heller ju ! Lycka till med ditt val av båt. /Zinderella Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andershe 3 Postad 13 Juli , 2010 Hej Överprsisad eller ej är ju alltid en fråga förståss. Köpte min -06 på hösten -08 o är nu inne på andra säsongen. Tyckte att det var bättre att köpa lite nyare för lite mer pengar. Vi är grymt nöjda med vad den levererar. Funkar att vara fyra ombord flera dagar. Bad bryggan är en höjdare. Jag var som du, tveksam till jänkarbåtar. Kanske riktigt, kanske bara okunnskap. Min har den stora motorn (5,7l på 300 hästar). Slutsatsen är att det är aldrig fel med stor motor. Bensinförbrukningen blir sannolikt bara marginellt större, jag kör iallafall inte fortare med sor moor. Bara på lägre varv. Lycka till Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frankdaycruiser 7 Postad 6 Juni , 2020 (redigerade) Lite kul historik. Nu våren 2020 ligger årsmodell 2000 på ca 300' och en facelift från 2005 runt ca 425'. Man hade alltså kunna köpa en och visserligen tappat 100' på 10 år men känns som en helt OK värdeminskning för en båt. Redigerad 6 Juni , 2020 av frankdaycruiser Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser