Mike8 0 Postad 12 Juli , 2010 Har en mercruiser 5.0 mpi -05 där botten på drevolje behållaren börjat läcka och tömt hela tuben, plockade isär denna totalt och tätade men när jag sen ska få ihop den igen kom jag inte ihåg hur det ska vara, problemet är att inne i behållaren sitter en vit rund sak som sitter runt en liten stål pinne som sticker upp ifrån botten, nu vet jag inte åt vilket håll denna ska sitta på stången och låsringen som ska hålla denna fast får jag inte dit pga av dom små utrymmerna i behållaren, min fråga är spelar det någon roll om jag bara sätter dit den vita saken som ska sitta på stången utan låsring och sen vilket håll den ska sitta åt? Letat ferbrilt efter en ritning på nätet utan resultat så provar här och ser ifall någon skruvat isär en sådan tidigare eller vet hur det fungerar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 13 Juli , 2010 Delen du pratar om är flottören som skall varna när oljenivån blir för låg. Mao viktigt att den fungerar. Sätt ihop, testa med vatten och mät med instrument. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser