kenta_b 0 Postad 12 Juli , 2010 Trimplanen slutade fungera i helgen pga läckage. Båten ligger nu på land och jag hittade felet direkt för en gångs skull. En slang har spruckit och ska nu bytas. Min fråga är om man kan använda vanlig oljeslang? Såg att biltema har en som skulle passa perfekt om den nu klarar hydrauloljan. Om inte, var får man tag i rätt slang? Semestern börjar på lördag....förhoppningsvis i båten Mvh Kenta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
henriknil 42 Postad 12 Juli , 2010 Hej Om det finns nån firma som heter Hydroscand där du bor så kan du få bra hjälp där. Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dreamspace 0 Postad 12 Juli , 2010 Fungerar med vanlig OKQ8 soppaslang.... Den svarta armerade sorten. Enkel eller dubbla klämmor beroende på vad man känner för. Ett tips är att se till att få ur allt vatten om det kommit in något. Hade lite lustiga fenomen själv efter samma händelse. Planen reglerades olika snabbt och fungerade inte tillfredställande. Fick göra rent ordentligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kenta_b 0 Postad 13 Juli , 2010 Underbart med snabba svar. Jag skaffar slang under eftermiddagen och byter den ikväll. Är det några speciella knep man behöver ta till för att tömma systemet på vatten och luft? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kenta_b 0 Postad 13 Juli , 2010 Jag köpte soppaslang på hydroscan. Jobbet gick, förutom tre liter svett, riktigt bra fram till det var dags att testa. En av slangarna sprack rakt ovanför batterierna, suck. Kunde även konstatera att ena cylindern läcker. Jag tänkte att det bara var att köra på för att få ur luften och att det inte var möjligt att trycka påför mycket vilket uppenbarligen var fel. Vet inte om jag även tryckt sönder cylindern eller om den redan var trasig. Nu är det väl bara och inse att det är dags för nytt trimplanssystem eller vad tror ni? Vad passar bäst på en Coronet 26F? Efter dagens bravader känns det som att jag inte ska ha hydrauliska i alla fall /Kenta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser