Jormo 0 Postad 12 Juli , 2010 Hejsan finns det några ideer på vad det kan bero på att jag inte kan få i neutralen eller backen via gasreglaget? Jag testade att lägga i växlarna manuelt bak på motorn å det funkande exemplariskt! Vajern!? Hur kan jag enkelt göra en felsökning? Mvh Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fredde1974 0 Postad 14 Juli , 2010 Inte för att detta är någon större hjälp för dig men jag har precis samma problem med min. Jag misstänker att vajern inte är riktigt rätt justerad så att den liksom inte hittar lägena riktigt. Lyckas jag fixa min så kan jag tala om hur jag gjorde det för dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matanza 0 Postad 14 Juli , 2010 Hoj! Vad är det för motor? enklast borde väl annars vara att koppla bort växelvajern ifrån reglaget och dra för hand, då märker du om det är ngn tröghet i vajern, eller om det nu mot förmodan skulle vara reglaget. Är du riktigt osäker kopplar du bort vajern ifrån motorn i samma veva, då ska du kunna lekande lätt föra vajern fram o tillbaka. Sen är det ju det här med att ställa in o ha sig......brrrr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jacobl 0 Postad 16 Augusti , 2010 Hej, har exakt samma upplevelse med min Merc 650 från 1965. Går jättefint i reglaget men så fort jag kopplar på det så går det superströgt... det roliga är att första gången fungerade det jättefint att lägga i backen, men ej fram, men efter att ha kopplat av/på igen så var det tvärtom, dvs fram gick utmärkt men ej back... Finns det någon som vet varför detta sker? mvh Jacob Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser