Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
Dreamspace

Vad kan det vara värt?

Rekommendera Poster

Hej igen...

Tänkte väntat till hösten eg med att ställa denna fråga, men pga att jag fick ett bra erbjudande på en dieselmaskin tänkte jag fråga om någon kan ge mej ett hum om vad min AQ 130 är värd? Eller rättare sagt vad man kan få för den är väl ett bättre ordval.

Inga missljud, går fint och jämnt och hela kyldelen följer med samt förgasare, start och generator. Min Catalina är ju något förlängd och med en tung jäkla hytt och båten toppar runt 20 knop enligt gps.. Så motorn lär ju inte vara slut. Ny termostat samt andra tätningar monterat i våras. Just nu sitter det helt ny Weber 36/36 samt en brytarlös fördelare från 123 ignition på motorn. Dessa har gått 7 timmar. Vore nice med pristanke både med original strombergarna och fördelaren samt även med de nya delarna.

/Nicke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det pågår en enig ordväxling  i en annan tråd här att båtar har en lång livslängd, men att motorn däremot har en betydligt kortare.

Själv så tog det två säsonger och en massa skruvande att slutligen kasta ut en 20 år gammal motor. Varje fredag efter två öl så ställer jag mig och pissar på graven.

Personligen så tycker jag inte att du ska sälja din gammla aq130 till någon som kommer att tillbringa mer tid med röven i vädret och huvudet i motorrummet , frågeställare här på forumet än att njuta av fina båtturer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om jag nu tolkar ditt inlägg fel så ber jag om ursäkt... Men annars...

Jag bad inte någon kommentera huruvida jag får/ska sälja min motor, jag bad om ungefärligt marknadspris. Tillhör du den gruppen som skall bestämma över andra vad de får och inte får göra? Vill jag sälja min motor och någon vill köpa den för att han vill ha en dylik motor så må det väl vara upp till oss och inget du ska lägga dej i.

Dessa gamla B20:or har bevisligen fungerat i 40 års tid i båtar och eftersom min är i bra skick lär den nog fungera ett bra tag utan bekymmer, speciellt sedan uppgraderingen av förgasare och tändsystem.....

Så frågan kvarstår, någon som har koll på vilken prislapp man ska sätta på maskin?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...