joysam 4 Postad 11 Juli , 2010 Hej! Har en WEMA bränslemätare installerad i min båt. Tyvärr fungerar inte mätaren och jag har försökt hitta ett kopplingsschema till mätaren. De kopplingsscheman jag hittar (tex här: http://www.byggplast-batprylar.se/Instrument/Motor_Tankinstrument/Tankinstrument/UserFiles/Byggplast och Batprylar/estore.byggplast-batprylar.se/Documents/ArticleDocuments/Kopplingsschema instrument och oljetrycksgivare.pdf) är alla till mätare med 5 utgående trådar, min har 4 utgående trådar. Trådarnas färger är svart, blå, orange och röd/vit. Givaren är en s2. Jag tror att givare och mätare kan vara från 1999. Någon som vet hur det ska kopplas eller någon som vet var jag kan hitta ett kopplingsschema? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flipperflashmarre 0 Postad 11 Juli , 2010 Det finns mätare med vit belysning och det finns med röd belysning,i ditt fall tror jag att du har en färg på belysningen. Kablarna har iallafall denna färg på mitt schema.Blå= minus spänning, Röd=plus spänning, Svart=från sensor(givare), Rödvit=belysning, och är det 5 kablar så finns det även gulvit= vit belysning. Kolla även på www.wema.no kanske där finns något.Ha även koll på ohm.antalet så att givare och mätare jobbar inom samma kurva.Ha det! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser