Gäst TomasB0113 Postad 10 Juli , 2010 Hej. Jag och min familj funderar lite på båt till nästa sommar. Tankarna går mot Bayliner 2352 Capri. Vi är två vuxna och en liten knodd på nästan året plus stor hund. Jag har aldrig haft båt tidigare därav noll kunskap (så ni får ursäkta mig för dumma frågor etc.) Men de önskemål vi har är bla. bra sovmöjligheter, även när ett par tre kompisar är med, möjligheter till laga enkel mat, en toa, rinnande vatten. Vi vill även kunna åka vattenskidor efter den utan kraftrelaterade problem. Sen är det ekonomiska även en faktor. Vi är vanliga Allan Svenssons med vanliga jobb, ja, ni vet hur det är. Är den dyr i drift, försäkring, service, löpande underhåll etc.? Om den modellen inte är en bra förstabåt, vad har du då för tips? Är oerhört tacksam för svar och tips. Mvh Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 10 Juli , 2010 Hej Tomas, klart ni ska skaffa båt! :-) Jag tror att ni snabbt kommer att sakna utrymmer i 2352an som är en ren utflyktsbåt som man i nödfall kan sova i, men två vuxna, en bebis och vovve samt kläder, prylar, bensindunkar, flytvästar. Det kommer att kännas kaotiskt om ni har för avsikt att sova i den. Som utflyktsbåt är den kanon! Många tror att bara för att båten är liten är den lämpligare som förstabåt. En liten båt är faktiskt nästan svårare att hantera vid tilläggningar etc eftersom den beter sig lite spattigt och vindkänsligt. Du kommer att hantera en 30-fotare med glans på några dagar. Jag har en 2655 från -89 och den tycker många är enorm. I den har jag möjlighet att sova 6 personer (midkabin, bäddbar dinette och en flake längst fram. Jag skulle rekommendera just midcabin-båt om du vill ha familjelivet intakt .-) Kostnaden i drift skiljer inte så mycket om du inte kommer köra extremt mycket. Försäkringarna skiljer inte så mycket heller. Kolla med Svenska Sjö, dom har bra priser över lag. Fråga på bara, det finns inga dumma fågor :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Desibelle 0 Postad 10 Juli , 2010 Köp en 2455 eller motsvarande(finns enn uppsjö av märken -obs midcabin). lagom stort att hantera själv , men gott om innnerutrymmen ... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser