labbibia 3 Postad 9 Juli , 2010 Eftersom det verkar lika dött här på Dösnack som i gäddviken, tänkte jag försöka väcka er. Att travestera är enligt Wikipedia att förvränga elle skoja till ett känt ordspråk eller liknande..... http://sv.wikipedia.org/wiki/Travesti Så jag tänkte börja med den lilla slogan som står på Norrland Guld,s öl burkar......oki? NÄR ÄLGEN BLIR BLÅ..........HAR DU NOG DRUCKIT FÖR MYCKET? Vad sägs? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 10 Juli , 2010 Kul att så många skriver..... Nåja, skam den som ger sig! Det finns ett gammalt latinskt ordspråk som lyder Navigare nescesse est Det betyder (för den som kanske inte känner till det) Att segla är nödvändigt Men numera har ju alla (nästan) båtar motorer, så jag skriver I istället: ATT SEGLA ÄR ONÖDIGT! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Desibelle 0 Postad 10 Juli , 2010 Navigare nescesse est Försök igen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 10 Juli , 2010 ok, jag antar att du syftar på stavningen? Vad sägs om Messerchmidt som är en travesti på Besserwisser Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Desibelle 0 Postad 30 Juli , 2010 Läs igen, försök igen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 3 Augusti , 2010 En fluga gör ingen sommar, men korven den har två. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 3 Augusti , 2010 Kvinnans list övergår mannens förstånd kan ersättas med kvinnans list går över när mannen får .... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 3 Augusti , 2010 Den som väntar på någon som har gått, har väntat för länge. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 3 Augusti , 2010 Den man ligger med får bädda. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 4 December , 2010 Jasså jaha, då sitter ni där med brevet i skägglådan ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 9 December , 2010 Haha den var ju fan bra ju. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 10 December , 2010 Det är fult att ligga på nån som sparkar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 11 December , 2010 Nja, det är fult att ligga MED nån som sparkar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 13 December , 2010 Har man tagit svärmor i båten får man ro henne i land. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser