HAKAN60 0 Postad 8 Juli , 2010 Hej ! Ni som vet mer, är Mercury 150 HK Verado ett bra val, nackdelar, fördelar jmf med motsvarande motorer ? // mvh Mark Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 8 Juli , 2010 Tja, vill man ha en tung Kinatillverkad 2-taktare så är det väl ett bra val Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
akterspegel 0 Postad 8 Juli , 2010 Hej! Känner mig tvungen att svara då föregående talare nog svarade i fel tråd. Den är tillverkad i USA, väger några kilon mer än motsvarande från yamaha och suzuki men i gengäld så har den en dubbelt så kraftig generator och den är överladdad med kompressor vilket ger den helt andra egenskaper än en vanlig sugfyrtakt, fullt vrid från start mm.mm Självklart så är det en fyrtakt men det vet du nog redan.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 8 Juli , 2010 Sorry. Menade 4-takt. MEN. Verado tillverkas i Kina inte USA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
akterspegel 0 Postad 8 Juli , 2010 50-60 Hk tillverkas i kina resten i USA. Vart får du dina fakta från? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HAKAN60 0 Postad 8 Juli , 2010 Tack ! Jag menar också prismässigt, förbrukningsmässigt, kvalitet, andrahandsvärde, prestanda jmf med andra fabrikat och även Mercury Optimax // mvh Mark Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gravis 0 Postad 9 Juli , 2010 Hej, Jag valde 150hk 2010 på min nya Moreno. Motorn har fantastiska egenskaper i form av fullt vrid redan från start. Den mer eller mindre kastar upp båten i plan. Vridmomentet i mellanregistret är också fenomenalt absolut toppklass mot de andra motorerna som jag har haft. Vag gäller driftsäkerhet kan jag inte uttala mig då min motor är ny. Soppaförbrukningen ligger lite högre en vad min Yamaha 115hk från -07 låg på men jag får ta hänsyn till att jag har en tyngre båt med större motor. Ett annat plus är smart Craft instrumenten som är riktigt trevliga samt den elektronsiska gasstyrningen. Skulle jag välja motor igen så får det bli en lika dan. Här har du en hel del matnyttig info http://www.veradoclub.com/smf/ Senast ändrad av gravis | 09 juli 2010 | 10:51 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HAKAN60 0 Postad 9 Juli , 2010 TACK Blir mer o mer övertygad om att det är ett bra köp !! // mvh Mark Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser