Gäst Gustaf Postad 7 September , 2004 Hej alla inbitna seglare. jag ska vara med och segla i en tävling i helgen och undrar om det finns någon bra sida på internet där man kan läsa om olika trim tips. Helst på svenska men engelska går också bra. Det var ett tag sedan jag racing seglade så jag skulle behöva läsa på mig lite vad som gäller. Vore mycket tacksam för svar, MVH//Gustaf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
blom77 1 Postad 8 September , 2004 Tjena racarn..en bra sida där det finns fina dokument i pdf-format om all trimning är http://www.quantumsails.com . Författaren är av mästerklass och kanske hittar du ett par nya segel som du säkert behöver...det är nämligen en segelmakare som har lagt upp dessa teorier. I o för sig så är tipsen lite väl basic för racing seglare men det behövs alltid att repetera grunderna:-).. MVH Ziggy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 8 September , 2004 Hej, På Gransegels hemsida: www.gransegel.se finns deras Granboken. Du kan antingel läsa direkt på webben, eller beställa pappersversionen. Innehåller många tips och trix. Hälsn /Pelle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser