markus78 0 Postad 7 Juli , 2010 jag har haft problem med min motor 65 hk mercury 3cyl thunderbolt ignition-den har gett loppa ett flertal ggr men efter att jag bytte kablar så går den bara ojämt och slött ,när jag kolla tändspolen så såg jag att det var en spricka i den kan det vara detta som är problemet som gör att den går som den gör ,undrar också var man kan få tag i reservdelar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matanza 0 Postad 9 Juli , 2010 Spricka i tändspolen låter inte ok, om du är osäker på om det hoppar gnistor ifrån den till jord, testa starta när det är mörkt ute Tändspole till en sådan borde gå att hitta på ngn marina som pysslar med service och liknande till utombordare. Du skriver iofs inte årsmodell men om det är Dunderbult och det står så tydligt på kåpan bör motorn vara ngnstans mellan -67 till tidigt åttiotal. Det bästa är nog att sondera blocket samt ringa runt diverse marinor efter ngt begagnat. Kolla ditt motornummer så att du får rätt grejer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
markus78 0 Postad 16 Juli , 2010 ok,jag är inte så haj på motorer ,vad menas med att sondera blocket Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flummo 2 Postad 16 Juli , 2010 Han menar söka delar på www.blocket.se. Får du inte tag i delar kan du testa att täcka sprickan med epoxylim. Knappast något underverk, men det minskar risken för överslag ut genom sprickan i alla fall. Sedan vet man tyvärr inte hur det ligger till med eventuella invändiga skador i tändspolen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
markus78 0 Postad 16 Juli , 2010 ha ha ha vad dum jag är -ok tack för hjälpen får göra ett försök Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonte_VP250 0 Postad 17 Juli , 2010 Kolla även med Bengt Ahls Marin i Tyringsö. Han finns på Vissvassvägen 5, Tyresö 08-640 48 90 document.write('bengt.ahlsmarin@telia.com'); bengt.ahlsmarin@telia.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser