Gå till innehåll
tisdag 18 februari 2025
kallle

Försäkra båten juni juli aug! få betala lika mycket som ett helt år..

Rekommendera Poster

har en flipper 575a har ringt till en hel del bolag.. alla vill man ska försäkra den året om.. väljer man att ställa av den typ efter 2,3 månader så blir det typ samma pris.. riktigt sjuka regler.. 2000 kr var det billigaste ja hittade till min båt.. ha den i ett låst garage då den inte ligger i... surt betala för 9 månader när ja bara ha den på bryggan max 3 månader.. hur gör ni

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Försäkrar året runt men för varvsliggning på vintern. Tycker att det verkar som om varvsbränderna blir fler och större mm. Skulle aldrig tordas ha båten oförsäkrad en sekund.

Ligger man på varv måste man också ha den försäkrad för grannarnas skull, det behöver ju inte du tänka på men brinner det i garaget lär inte båten gå på hemförsäkringen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som svar på frågan om hur man gör...

Försäkra båten nu, anmäl båten som avyttrad i september. Det borde lösa ditt problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gör som Cia, kul om någon snor eller sabbar båten på vintern och den är oförsäkrad...
:-(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Priset eller rättare sagt premien som det så fint heter är förmodligen baserad på att det händer mest under dessa 3 månader, så att det skulle kunna bli så mycket billigare att försäkra bara för sommarmånaderna tror jag inte. Skulle själv aldrig kunna tänka mig att ha båten oförsäkrad 9 månader om året, även om den står i garage så går den ju knappast på lösöret i en hemförsäkring.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...