domarniklas 0 Postad 5 Juli , 2010 När jag tiltar min motor (mariner 40 hk 2-t 2002) ner så funkar det bra. Problemet är upp. Jag måste tilta ner motorn i botten och köra motorn ett tag till i bottenläge för att upptilten skall fungera. Det är ingen skillnad om jag använder knapparna på motorn eller vid reglaget. Har laddat batteriet men det blir inte bättre. Någon som tror sig veta eller gissa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
535GT 36 Postad 5 Juli , 2010 Lufta systemet och fyll på olja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
domarniklas 0 Postad 5 Juli , 2010 Hm, tror du? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 6 Juli , 2010 Jag svarar samma sak som 535GT Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
domarniklas 0 Postad 6 Juli , 2010 Ja, då kommer nästa fråga. Dum kanske, men hur gör man då och vad för olja skall man använda? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 7 Juli , 2010 User's Manual hittar du här: http://www.yamaha-motor.com/outboard/service/viewmanuals/viewmanuals.aspx?ls=outboard Båten måste upp ur vatten om den inte redan är det. Nedan gäller min Merc du får kolla i manualen vad som gäller för din motor. Troligen samma. ATF olja i trimmer. Finns på närmaste mack. Leta efter en releaseskruv på trimmet (Manual release) Det finns sprängskisser på siten ovan. Öppna ventilen och fäll upp motorn för hand. Motorn skall vara uppfälld då du fyller på. Stäng sedan ventilen. Fyll på. Var noga med att inte få in föroreningar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
domarniklas 0 Postad 7 Juli , 2010 Tack. Ni är ena hyggliga prickar. Ska testa och återkommer med resultat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser