Gå till innehåll
torsdag 02 januari 2025
pronic

Motorbyte i Snipa

Rekommendera Poster

Hej ! ska byta min gamla md2 i min marex24SC i höst/vinter, men står i valet o kvalet om man ska köpa beg eller nytt.., en md17/21 med färkvattenkylning eller punga upp 20-30 trettio tusen till o köpa ny sole/lombardini.. några frågor ang. detta: 1: är det någon som känner till om nån har lyckats få plats med en md21 i marexen ? 2: ang. proppeleraxeln.. det sitter ju en 25mm axel original, hur mycket kan man gå upp i motorstyrka utan o behöva gå upp i dimension ? 3: Passar mitt backslag från md2:an på en md17 eller behöver man grövre doningar? 4: hittade en annons på blocket om en Vp2003 (28hk) , någon som har nån erfarenhet om denna maskin ? tack på förhand !

post-3832-1394234298,7298_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. Varför ska du byta motorn? Vad mycket ska du ha för den om du säljer? MVH Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Pronic !! Har själv en Marex SC med en MD11D som tuffar på ganska bra men den har trots allt varit med ett antal år nu så det kanske är dags för en ny motor för mig med inom en inte allt för lång tid. Om du söker på Marex så får du lite info kring just detta med motorbyte. P.S Har en kompis som böt motor i sin snipa och det blev en Iveco=Lombardini och han är helnöjd. /Kenbja

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej ! jag skall byta motorn av flera skäl, det främsta skälet är att motorn har gått i saltvatten sen 76, aldrig renoverad...en bedrift bara det... Ett annat skäl är att jag börjar bli nojig när man är ute o kör, har haft en del problem att den går varm osv. , detta förtar en del av glädjen när man är ute o kör när man, utan att man tänker på det sitter och vaktar tempmätarn och undrar när den ska slå i botten.. jag ska lyta ur motorn i början på nästa månad, och vad som händer med den sen är oklart.. Sen skulle jag vilja hälsa till till Kenbja att jag startat en klubb för just marex 24 här på maringuiden, då jag vet att det finns flera ägeare av likadana båtar här på guiden så tänkte jag att försöka samla ihop dem lite så att vi kanske kan dela erfarenheter / tips. du kan gå med i klubben genom att gå in på klubben online i huvudmenyn, sök på marex. MVH / andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...