Gå till innehåll
torsdag 06 mars 2025
per73

Info om Crescent 505 mottages

Rekommendera Poster

Hej.

jag undrar om det är någon som har lite info om Crescent 505, den äldre modellen, med inbyggd motorbrunn.

verkar vara en lite snipaktig båt, kommer den över 5-6 knops fart ?

Hur många sovplatser mm mm

allt av intresse.

Tack på förhand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallo!

Jag funderar på att köpa en Crescent 505 ( gamla modellen med inbyggd motorbrunn ) med en 9,9 hk Evinrude.

Enligt ägaren ligger man på runt 7 knop med ett par gubbar i, så det är ju absolut inget fartmonster :) dock stor njutning och avkoppling!!!

Min tanke ä'r att sätta in en extra skiva i ruffen så det blir bäddbart med plats för tre sovplatser och en sovplatys på durken ( den sista lite spartanskt ).

Har försökt hitta info på nätet om denna äldre modell av 505:an samt även 501:an men det är väldigt lite info samt bilder som jag hittar, så även jag tar tacksamt emot all info;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Svaret kommer kanske ett år försent, men ändå. Båten är byggd så att högre fart än 5-6 knop är inte mkt att hoppas på.

Det är 2 liggplatser på kojerna som går på varsin sida från fören, ev går det att bygga ut en yta med en löstagbar skiva mellan dessa så man kan få rum 3 personer. 

Min båt har inget skarndäck, man måste gå igenom båten och upp genom luckan i fören varje gång man ska fram till fördäck för att lägga till t ex. Så det går inte att fylla golvet i ruffen med prylar.

En fin liten båt med retrokänsla. 

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...