per73 0 Postad 5 Juli , 2010 Hej. jag undrar om det är någon som har lite info om Crescent 505, den äldre modellen, med inbyggd motorbrunn. verkar vara en lite snipaktig båt, kommer den över 5-6 knops fart ? Hur många sovplatser mm mm allt av intresse. Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hammarhaj 0 Postad 6 April , 2012 Hallo! Jag funderar på att köpa en Crescent 505 ( gamla modellen med inbyggd motorbrunn ) med en 9,9 hk Evinrude. Enligt ägaren ligger man på runt 7 knop med ett par gubbar i, så det är ju absolut inget fartmonster dock stor njutning och avkoppling!!! Min tanke ä'r att sätta in en extra skiva i ruffen så det blir bäddbart med plats för tre sovplatser och en sovplatys på durken ( den sista lite spartanskt ). Har försökt hitta info på nätet om denna äldre modell av 505:an samt även 501:an men det är väldigt lite info samt bilder som jag hittar, så även jag tar tacksamt emot all info;) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Miamaria 0 Postad 3 Maj , 2013 Hej! Svaret kommer kanske ett år försent, men ändå. Båten är byggd så att högre fart än 5-6 knop är inte mkt att hoppas på. Det är 2 liggplatser på kojerna som går på varsin sida från fören, ev går det att bygga ut en yta med en löstagbar skiva mellan dessa så man kan få rum 3 personer. Min båt har inget skarndäck, man måste gå igenom båten och upp genom luckan i fören varje gång man ska fram till fördäck för att lägga till t ex. Så det går inte att fylla golvet i ruffen med prylar. En fin liten båt med retrokänsla. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidlobster 0 Postad 3 Maj , 2013 Kul att du hittat hit; Välkommen till MG Miamaria! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser