Gå till innehåll
lördag 21 december 2024
neubert

SSRS vs. Sjöassistans?!?

Rekommendera Poster

Så bra att du fick ett bra nummer, nu kan du lämna Sjöassistans och lägga dina pengar på SSRS istället. Nummret är nu ditt och ingen kan ta det ifrån dej.

Lite halvskumt att locka med bra nummer för att värva/låsa nya kunder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här gäller att friskt sålla skräckpropagandan i tråden, och se båda organisationerna för vad de är.

Alltså inte jämföra äpplen med päron. Båda medlemskapen kostar lika mycket per säsong.

Är du i sjönöd, får du hjälp. Inget medlemskap behövs någonstans. Och det kan vara SSRS som kommer då eller någon annan...

Tittar vi på medlemsskaps tjänsterna, bjuder de på lite olika upplägg. Så kika lite objektivt på saken, gå in på deras hemsida. Eller ring och fråga. Titta på utförda uppdrag.

Dem levererar lite olika tjänster. Jag tycker att det är som att jämföra äpplen o päron! Båda har dem lite olika begränsningar.

Sen kan det vara så att man vill vara stödmedlem hos SSRS, för att de arbetar (nästan undantagsvis) ideellt.

Eller så känner man att tjänsteutbudet hos sjöassistans är mer värdefullt?

Eller så kanske man är med i båda två? Fortfarande billigt tycker jag.

Men samma sak är det inte! Så därför haltar jämförelser lite.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gillar inte Sjöassistans, därför att, när jag hade abonnemang på Stockholmsradio, fick jag inte välja att behålla abonnemanget och utesluta Sjöassistans.

Tvångsrekrytering av kunder till deras service.

Jag har inte haft något behov av Sjöassistans tjänster, (eller SSRS) hitills. Van att klara mej själv på sjön.

SSRS är en instution som är baserad på friviliga räddare, det känns bättre att lägga slantarna där, än på ett vinstdrivande privatföretag, med tvångsrekrytering.

Om man skall använde VHFen som telefon, kommer det i ett annat läge.

Under >15 år ringde jag 2 samtal på VHFen. Detta var före mobiltelefonernas tid.

Alltså tumme ner för Sjöassistans marknadsföring / metoder .

post-571-1394236668,6711_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

så här är våran ståndpunkt inom sällskapet till sjöassistans:

Företaget Sjöassistans är inte en konkurrent till oss.

Vi räddar liv till sjöss med kompetenta och behöriga frivilliga besättningar, som har jour dygnet runt, året om. Vi har dessutom en flotta som är anpassad för sjöräddningsuppdraget. Vi har försäkringar.
Sjöassistans är ett kommersiellt bolag som säljer en tjänst som erbjuder sina kunder diverse erbjudande som de kan nyttja i samband med sitt båtliv.

Om man är medlem i Sjöassistans kan man få information och/eller assistans genom att kalla upp Stockholm Radio på VHF:en.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej där W...

Jag tänker inte presentera likheter och skillnader, utan hänvisade till respektive organisation. 

Du får själv läsa på hemsida eller uppdragssituationer, återkom sedan och berätta (eller svamla) om du tycker det är samma sak.

Jag ska inte svamla utan säger tydligt, inte identiska tjänster!

Därför tycker jag att det är svårt att jämföra med varandra. Utan man tar det man själv har mest behov av. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sådärja. Då är jag ny medlem i SSRS. Så det blir med andra ord inga mer pengar till Viamare Club-bryggor från mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...