Gå till innehåll
tisdag 11 februari 2025
Jonte_J

Startmotorer, finns det flera snurror som har lika?

Rekommendera Poster

Håller på försöker få startmotor att fungera i en annan tråd här men känner att det kanske inte kommer gå vägen.

Iaf, jag har en Yamaha 55 (-82?) och undrar hur jag får reda på vilka andra snurror som har likadan startmotor.
Vilka yamahasnurror kan ha samma?
Kan andra märken än Yamaha ha samma startmotor?

Letat runt lite på nätet utan att hitta nån lista eller dylikt, dock såg jag en bild på blocket på en Yamaha 40 som jag är nästan säker på att har samma startmotor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OM du ska ha reda vilka som är samma får du nog uppge detaljnumret och ringa till ngn handlare och be snällt ;) Det finns en uppsjö med varianter på startmotorer som ser likadana ut men så skiljer det ngn liten pryl, t e x åt vilket den snurrar osv  ;)

Hör med www.startochgenerator.se  vilket jag tror jag länkat till vid en annan tråd du skapat, de fixade mina bekymmer iaf.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Original startmotorer till Yamaha är svindyrt. Jag bytte precis till en ny på min (idag). En från en F50 2003 passade på min ProV 100 från 1996. Hela serien upp till 225 Hk fanns för mig med samma startmotor.

Kolla på drev.se efter din motor, den fanns där. Dock stämmer inte årtalet. Ring och hör med dom. Så fort du vet ditt motornummer så går det att ta fram för dom.Länk till startmotorerna: http://www.drev.se/yamaha/startmotorer-c-299-4.aspx
kolla hur många kuggar du har och hur många KW den levererar..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...