corroz 0 Postad 4 Juli , 2010 Var ut igår o åkte.O motorn började de rycka vid full gas någon gång ibland.drog ner på gasen o då gick den.Men ju mer vi var ute så började den göra så på olika varvtal.O ibland dog den när man släppte gasen snabbt.De är en archimedes 45 år -70.Så den har brytare.Men vad jag tror så ska jag börja med bränsle koll.Koppen vid bränslepumpen är nästan full hela tiden.Så tror inte att de är den.Har rengjort förgasaren idag. tacksam för svar för jag vill ut nu när man har semester o inte ligga vid brygga. Bosse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 4 Juli , 2010 Har du provat att pumpa på gummibollen under gång då den börjar hacka? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
corroz 0 Postad 4 Juli , 2010 Japp. O de vart ingen skillnad.Provade också att choka lite men de vart ingen skillnad de heller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aminders 0 Postad 4 Juli , 2010 Klassiskt svar: mät upp tändstiften och tändkablar. När kompressionen blir hög vid full gas är det svårare att få gnista. Det låter som den misständer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 4 Juli , 2010 Eftersom du har brytarspetsar så kan någon kondensator eller tändspole vara kass. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonte_VP250 0 Postad 4 Juli , 2010 Har själv en AP 550 som jag håller på att få bukt med en icke fungerande tänning på 3:ans cylinder. Med liknande problem som du beskriver och har kommit fram till att det är en kondensator som är kass. Ring Bengt Ahls Marin och beställ ny kondesator. Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
corroz 0 Postad 4 Juli , 2010 var ut idag o testade med rengjord förgasare o full tank med rengöring i.Funkade .De som hände var att den gav ett par förgasar smällar.Men ju mer vi åkte så upphörde dom.Så vi drog ut på en sväng.när vi åkt typ 2 timmar så började den att små rycka igen.Sedan trollade vi typ fem timmar med lilla motorn.när vi var klara så starta jag 45an.Gasa på o den tvär dog efter par sekunder.starta igen o den gjorde samma sak igen.Så imorgon ska jag prova en annan trycktank.hmm kan de vara den.har aldrig hört att en sån går sönder... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 5 Juli , 2010 På min moped var det så att när den blev varm la den av. Det var kondensatorn som började läcka mer vid värme. Tanken tror jag inte på att det är fel på. Mökjligen om du glömt öppna luftskruven om det finns någon. Man kan alltid testa ett tag med löst tanklock så kommer luft in. Varför säger många trycktank? Sådana har inte funnit så länge jag hållit på med utombordare. Kanske fanns på något monster på 30 talet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
corroz 0 Postad 5 Juli , 2010 luftskruven på tanken har jag glömt en gång o då dog motorn. Men då gick de inte att få igång den igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
corroz 0 Postad 5 Juli , 2010 Har varit ut o åkt idag.Bytte ena kondingen för den såg kass ut.sprucken o lös där man skruvar fast kablarna.Nya tändkablar o hattar.ut igen på sjön .Den dog två gånger.sedan gasade jag upp den utan växel.Full fart framåt .Den ryckte inte men de vart förgasar smällar.Men den ryckte inte.Kan ha blivit sur med många starter.Så imorgon blir de nya stift.Funderar om jag ska sätta i 7or istället för 8or av ngk. En till fråga.Kan man ställa in förgasaren under gång? Bosse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
corroz 0 Postad 6 Juli , 2010 Vart meka halva dan idag.Byte tändstift .Men den gav ifrån sig förgasar smällar.In till bryggan o dän med svänghjulet igen.Provade o byta nästa konding.Ut igen.Fortfarande samma.Små ryck ibland o smällar.Då vart de hem o leta om jag hade någon tändspole som ser lika ut.Kom på att jag har en nerskruvad cresent 9hk.Samma märke men med olika form o nummer.Ner till båten igen.Inte lätt o veta vilken man ska börja att testa med.Så jag tog tvåans cylinder.Från bryggan igen o ut på sjön.O att den starta med den????Full GAS. Men inte ett poff från förgasaren o inte ett ryck.Men den blev lite oroligare på tomgång. Så nu blir de att leta på tändspolar till den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
corroz 0 Postad 9 Juli , 2010 Provade en annan tank o trodde skulle hjälpa.Gjorde igår.beställde en ny blåsa med backventil.Men idag vart ryckningar igen.o en poff från förgasaren.Skruvade ner hela bränslepumpen o såg en platta som satt på sidan en fjäder.Satt tillbaka den där skulle sitta .De FUNKADE.Imorgon blir de båt igen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser