glenn30 0 Postad 3 Juli , 2010 hej undrar varför min evinrude 6 hk runt 80 års modell går så fett när kåpan är på o inte vill varva ut riktigt,precis som om den går på choken,tar jag av kåpan går den perfekt o varvar bra,jag har haft av förgasare o gjort rent den,men det var ingen smuts i den,har även provat o vrida på justeringsratten för mer o mindre blandning,men inget hjälper,lite tråkigt att köra utan kåpa hela tiden,någon som råkat ut för liknande symtom Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 3 Juli , 2010 Var sitter luftintaget till motorn? I kåpan eller underdelen? Är det igensatt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
glenn30 0 Postad 3 Juli , 2010 det sitter ett hål i underdelen som inte är igensatt,jag har borrat två 5mm hål i kåpan men det hjälpte inte,jag får väl prova att ta lös förgasaren igen o kolla,den gick fint ifjol. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 3 Juli , 2010 Du har läkage från avgasluckan eller packningen mellan motorblock o rigg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
glenn30 0 Postad 3 Juli , 2010 jaha och var sitter avgasluckan på en sån här motor,tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 3 Juli , 2010 På höger sida bakefrån sätt. kör motorn utan kåpa så bör du se vart avgasläkaget är. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser