Vindelbyggarn 0 Postad 2 Juli , 2010 Hej. Håller på med ett nybygge av en campingbåt. Klinkbyggd i asp och mahogny med obehandlat teakdäck. Båten är ritad av min farfar som jobbat som båtbyggare på neglingèvarvet i tidigare tider. Det är vi som byggt båten. Hursomhelst så är sjösättningen inte långt borta. Kolla gärna in bygget på campingbat.blogspot.com /philip Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
swefubar 0 Postad 30 Juli , 2010 Hej Var inne och kollade på din hemsida. Fantastiskt vilket slutresultat!! Bara att gratulera till en kanonfinbåt. Jag har själv köpt en campingbåt från 1967 som jag försöker identifiera (modellbeteckning mm) dock med plastskrov. Lite kuriosa, på västkusten kallas båttypen även för passbåt pga att man körde korta pass/transporter mellan öarna samt att tullverket har haft båttypen som patrullbåt, allt enligt min far. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vindelbyggarn 0 Postad 2 Augusti , 2010 Man tackar. Det mest fantastiska var att den flöt Det var en tjusig båt du fått tag på. Gratulerar! Passbåten var väl i regel större än campingbåten. Men stuket är ju lika på dem. Campingbåten var en båt för folket som var och varannan kunde ha råd med. Hoppas du hittar lite bakgrund kring din båt. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snottra 7 Postad 2 Augusti , 2010 kollade på bloggen och kan säga att den vart kanon fin ,vet ej om jag har haft tålamod ,men som sagt nu har du en fin båt resten av livet ,och den lär nog sitta nära hjärtat oxå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasP 71 Postad 4 Augusti , 2010 Vilken liten pärla! Tom så att en inbiten seglare som jag kan tänka mig motorbåt om det ser ut sådär! Tummen upp till dig och din farfar för ett snyggt jobb, ni kommer säkert få njuta många sköna turer i den! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser