Gå till innehåll
onsdag 29 januari 2025
Jonte_VP250

Problem vid gaspådrag

Rekommendera Poster

Har problem med en Arcimedes Penta 55hk som inte vill på gaspådrag, chokar jag henne så går hon. Men så fort jag rör gasen så stendör hon, kan vid en del tillfällen dra upp henne på fullgas och pumpa på gasen så går det en stund men dör sedan.

Har gjort ren alla förgasare, satt dit en elektrisk bensinpump och bytt tändstiften.

HJÄLP! Vad är det för fel??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har nu kommit så långt att jag har fått henne att reagera på gaspådrag men dör under belastning.

Hjälp mottages tacksamt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

AP 55HKr är det inte 70 tal? Kanske kan duga till nån som behöver en bojsten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

2takt&EL:

Jag tycker du verkar ha en väldigt trist inställning och bidrar föga till någon diskussion, som du skrev i en annan tråd: Varför ödsla tid på gammal skit? Har man en äldre båt vill man ju ofta en tidsenlig motor. Dessutom kan jag inte se det absurda i att hänga på en 30-40 år gammal motor på en nyare båt, har motorn potential så varför inte?

On topic: Sitter bensinslangen vänd i rätt riktning? Du drar ingen tjyvluft någonstans innan slangkopplingen på motorn? Om dessa två enkla saker är avklarade, så hade jag börjat kika på membranen i bensinpumpen, iofs borde dessa vara okej då du bytt bensinpump.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bensinledningen är ok då den andra motorn en 40hk funkade utan problem.

Har bytt en av tändspolarna och det verkar som att hon går bättre,  fick till och med i växel utan att hon dog men det krävs att hon är upe i temp verkar det som. Ska i sjön i helgen och prova.

När man låser förtändningen, brukar de bli känsligare för belastning när de är kalla?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...