trubadurgbg 0 Postad 2 Juli , 2010 Har alltså ovan nämnda motor, Dock utan förgasare och en dålig tändplatta, Bara gnista på ett stift. Alla spolarna ger gnista men bara ifrån ett uttag från plattan. - Helst av allt så skulle man ju vilja ha ytterligare ett objekt med de delar jag saknar. men är det någon som vet vilka motorer som är lika dana T.ex archimedes 360 offshore, har den samma förgasare osv. finns ju många modeller som är snarlika. -Hur är det med kondensatorer på tändplattan, Kan man köpa ngt universal till det, och hur får man reda på vad man behöver? ja, som ni här så finns det en del frågeställningar, Den som sitter på något får gärna höra av sig. jättetacksam för respons Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 2 Juli , 2010 Lägg inte ner en massa tid på sånt gammalt skit! Kanske var inne på 70-80 talet, men åren går och nu är det 2010. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trubadurgbg 0 Postad 3 Juli , 2010 Kan du motivera? har en vp från 70-talet som går som en klocka. har kostat mig ca 1500 kr. Motsvarande ny kostar väl ~35 000? Det ser jag som en ganska stor motivation att lägga ner lite tid så gammal skit. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 3 Juli , 2010 Jag köpte en ny Ap 252, -75 som försiktisvis sades det att den var i klassen 20-25Hkr för att lura köpare tro det högre. Tester då visade dock att den var den näst svagaste av alla 20Hkr på den tiden. (Tern 20Hkr var svagast!) Nåväl det om effekten kunde jag stå ut med. Kompisen köpte samtidigt en 20HKr Johnson som jag tror han har kvar. I varje fall varade den mycket längre än min som vevaxeln gick av på -89. Med facit i hand skulle jag med köpt en Johnson 20 , -75. Ser man något från 70 talet i vikarna är det vanligen en Johnson. Bra att vevaxeln pajade på Ap 252an för då var beslutet enkelt att ta att köpa ny motor. Dessförinnan otaliga reparationer av impeller, startmekanism, växel i rorkulten samt vatten i växelhuset mm. Vad jag menar är att det finns en gräns för hur mycket man orkar meka. Det beror också på om man uppskattar att meka istället för att åka. Eftersom jag vill åka så prioriterar jag åka framför meka. Jag antar att din Ap 350 har sett sina bästa dagar med? Men meka gärna om du tycker det är kul. Jag fick en gång en gammal Mercury 20a (60 talare) i delar. Meningslöst att försöka fixa den för bara korrosion på det mesta inuti. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trubadurgbg 0 Postad 4 Juli , 2010 Jag säger inte att en äldre motor är bättre än en ny =) Hoppas nu någon med lite hjälpsam fakta kan skriva =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Serkiboy425 0 Postad 21 Maj , 2012 Har du kvar motorn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser