Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
pelle2

GARMIN 3000 SERIEN?

Rekommendera Poster

Köpte som så många andra en ny GPS våren2009, Tog till Juni så fick man veta att det sjökort man köpt var fel. När nu detta är fixat och man ger sig ut på sjön så upptäcker jag att datumet inte uppdateras, Gps tror att det är Nov 1990, Suck... har mailat Garmin men inte fått svar. Nästa vecka ska jag åka in till återförsäljaren o se vad man kan få hjälp med.Träffade en som sa att man måste uppdatera. Man kan undra när gramin ska börja prata med oss kunder...

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gissar att du köpte en av de gamla Garmin 3010 som såldes ut för halva priset förra året, en utgående modell som inte finns kvar på Garmins hemsida längre.

Så problemet är väl i så fall delvis att du valde att köpa en ny sjökortsplotter som var över 4 år gammal (3010 fanns 2005 när jag köpte min första GPS-plotter).

Du borde ha fått mjukvaran uppdaterad till senaste version direkt när du köpte plottern, tycker jag. Om du hade köpt av en bra återförsäljare... Det är din återförsäljare du ska vara irriterad på, tycker jag, inte Garmin.

Eller kanske på dig själv, för att du letade lägst pris och därmed köpte hos en återförsäljare med dålig service...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Råkade ut för nått liknande med en handhällen GPS som var köpt utomlandes. Lyckades inte få till rätt datum hur mkt jag än uppdaterade programvaran. Tog med mig GPS en när jag åkte till Göteborg och svängde förbi Garmins kontor/serviceverkstad och det tog inte ens en minut för serviceteknikerna att fixa till den och den har fungerat perfekt sen dess.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem med min garmin 3010 som jag haft i fem år. nov-90visar den.

Har inte lagt ner nån energi på det men måste väl börja fråga runt.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Datumfelet är ett känt fel som man enkelt fixar med den senaste uppdateringen.

GPSMAP 3010C skiljer sig markant från Garmins nya serier och kan vara nog så bra för den som uppskattar ett kompetent användargränssnitt. Många föredrar GPSMAP 3010C framför de nyare modellerna, då den har alla funkioner som den seriöse navigatören behöver, en klarare kartbild, ett mer genomtänkt menysystem och tar dessutom mindre plats och väger mindre. Bra köp!

De 3010C som såldes 2009 ska inte ha varit gamla produkter utan en nytillverkning för att göra slut på de displayer som Garmin haft i lager.

post-10013748-1394236422,3806_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan nu rapportera att plottern är uppdaterade och allt fungerar som det ska.

Fick kanon bra service på Byggan som lånade ute ett kort med uppdateringen.

Själva uppdateringen gick smidigt bara stoppa in kortet i fack 1 så sköte plottern resten.

Stort tack till ErlandsonsBrygga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...