Gå till innehåll
måndag 11 november 2024
Gäst Tobbe

Maxim årsmodeller

Rekommendera Poster

Gäst Tobbe

Jag skulle vilja ha veta vad det är som skiljer de olika årsmodellerna av Maxim mellan 79 och 82 och undrar om det är någon som vet det alternativt kan peka mig vidare var jag ska söka den informationen. /Tobbe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Tobbe

Jag har tittat där men hittar ingen info om vad som skiljer de olika årsmodellerna. Anledningen till min fråga är att jag har tittat på en båt som enligt säljaren är en 80:a men jag tror att det i själva verket är en 79:a. Bland annat är motorrumsluckan tvådelad samt att det sitter en MD21A i båten. Enligt säljaren är det en MD21B med det är fel om jag inte är helt ute och cyklar. MD21B ska ha runf värmeväxlare vilket inte den här motorn har.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej kolla med grundaren till Maxim klubben här på maringuiden.se (klicka på länken klubbar online) Han kanske vet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Tony Lundin

Du har helt rätt när det gäller kylarna på motorn. Du kan även titta under bränslepumpen och där finna tillverkningsskylten där står det vad det är för motor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, jag hade tidigare en Maxim. Så vitt jag förstår är det i princip ingenting som skiljer mellan årsmodellerna. Det viktigaste vid köpet är därför båtens skick, inte årsmodell. Jag har sett några skillnader i motorlucka, färgval av klädsel och vändanordning av passagerarsoffan. Båten är riktigt trevlig men du kommer troligen tröttna på att köra i bara 7 knop.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...