Gå till innehåll
fredag 24 januari 2025
loke67

Plast "pluppar"

Rekommendera Poster

I min båt så är en massa skruvar täckta med små vita plastpluppar Trycks dit och fastnar i en plastbricka under skruvskallen (hoppas ni förstår vad jag menar) En del av dessa saknas eller är riktigt möra av väder och vind. Har letat efter nya men ej hittat. Är det någon som vet var jag kan få tag i nya?

Mvh Jonny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jg hade nog kontaktat en båtbyggare/varv och bett att få köpa/få några brickor- borde finnas hos alla som gör inredningar till båtar.

Roger

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tolkar det som att du menar dom täcklock som sitter över inredningsdetaljer inne i båten. Jag har sett sådana och reagerat positivt över att dom finns att köpa! Har dock inte behövt några än... Men var såg jag dom?? Kanske var det på Viking Yachting i Göteborg: http://www.vikingyachting.se/  Leta efter skruvbricka. Då hittar du deras Skruvbricka med lock, vit.

Bilden är rätt dålig (handritad och utan lock) så det är svårt att se om detta är sådana men priset 3 kr/styck antyder att det kan vara rätt. Du kanske kan ringa och kolla med dom vad det är? Det positiva är att jag har sett dom i någon båttillbehörsaffär. Så dom finns! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du bor i Stockholmstrakten: Erlandssons Brygga. Annars finns de också hos Plastimo.

Mvh/Sea Maniac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ca 10, tack för alla snabba svar nu borde det ordna sig ska kolla på Erlandssons Brygga på lördag.

//Jonny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...