Gå till innehåll
måndag 23 december 2024
iceman356

Evinrude 4 hk -92 Problem !!

Rekommendera Poster

Jag har en Evinrude 4hk från 1992 som jag har lite problem med.

Jag har tagit isär och rengjort förgasaren samt bytt det som medförljer i rep-satsen till förgasaren men den vill inte gå bra ändå.

Den går att starta med choke och går ett tag med gas på höga varm men så fort man släpper på gasen så stannar den. Den blöddrar även lite.

Det känns som att det är bra komp när man drar i snöret !

Bra gnista på båda stiften !

Har även försökt att skruva på luftskruven men utan förändring.

Mycket tacksam för tips och råd.

Mvh Tomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad är det som ingår i repsatsen? Gick motorn innan du hade isär förgasaren? Eftersom du har gnista på stiften verkar ju tändningen vara OK, luft brukar ju inte vara några problem. Återstår då bränsle. Du har pillat på förgasaren och felet är nog där. Surar den ner sig? Kollat nålen? Kollat flottören?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Soppa problem. Kolla som sagt flotören och nålen. Se till så att inte spetsen på nålen är av, sen är det bara att mecka lite med inställningarna på nålen och se vart den går bäst.

Mvh Philip

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Flotören är bytt och nålen är det inget fel på.

Vad som ingicj i rep-satsen var florör,fjädet till den,flotörnål,packningar mm.

Ny soppa och nya tändstift.

Kan det vara något med tändningen ändå ? Jag har bra gnista när jag drar i snöret !!

//Tomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan kanske vara värt att kolla membramet i bränslepumen, den brukar sitta på sidan av förgasaren.

Senast ändrad av gerjoh | 01 juli 2010 | 09:56

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det sitter ju en typ membranpåse i förgasaren och den har jag bytt..

Sen sitter det ju en membranpump på blocket aldeles bakom förgasaren men den är väl bara till om man använder trycktank om jag fattat rätt.

Tänkte ett tag på om den tidigare ägaren har kopplat slangarna fel !! Har letat på nätet efter hur slangarna skall sitta men utan resultat.

Kanske någon här som har ett foto på hur dom skall sitta ? Det sitter ju slangar mellan trycktanksutag till membranpumpen sen från pumpen till förgasaten. från fasta tanken till förgasaren. och sist från blocket  (compslang) till förgasaen. tänkte om de har kopplat fel mellan de 3 utagen på förgasaren...

//Tomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...