Claramell 0 Postad 29 Juni , 2010 Premiären är gjord. Vi köpte en Sunwind 26 i april som var ett vrak och vi har ägnat dagar och nätter med att få i ordning den. I lördags gav vi oss ut på premiärrunda (förutom den runda då vi tog den till hemmahamnen) och det gick underbart bra! Bilder från vår första segling finns på bloggen samt bilder från hur den såg ut dagen vi köpte den och så bilder hur den ser ut nu... Förseglet var ju givetvis också sönder insåg vi mitt ute på havet. Det är idag inlämnat och vi får tillbaka det vecka 28. Perfekt timing då vi måndag v 29 drar ut på 6 veckors segling! Var ses vi i sommar? www.hannasfotoliv.blogg.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JimmyJ 1 Postad 29 Juni , 2010 Se där ja! Då skiljde sej er premiär mot min då Ser riktigt fint ut! Mycket nöje! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zeven 0 Postad 29 Juni , 2010 Vad är det för URL till din blogg då? (nyfiken) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Claramell 0 Postad 29 Juni , 2010 bloggadressen är: www.hannasfotoliv.blogg.se märkligt, jag skrev med den men den finns ej med i inlägget ändå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 30 Juni , 2010 Ser att mitt utlånade segel sitter där det ska. God tur och akterlig vind. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 30 Juni , 2010 Primiärturer skall alltid innebära större eller mindre problem. Ni sjönk inte, men ni skörade ert försegel. Det bådar ju gott för kommande seglatser. Men lungn - småproblem uppstår det ju hela tiden. Min egen premiärsegling för året innebar också ett skörat segel. För att få en bra inramnig på den bild jag tänkte ta på en tanker som låg uppankrad öster om Bohus Malmön, fixade jag en slängjipp. Naturligtvis var det kompisens båt. Att det sen var sån vind som har ett namn som på något sätt påminner om nåt roligt, kan väl knappast ha varit en bidragande faktor till att en söm i storseglet öppnade sig från akterlik till mastlik - eller? Hade det varit min egen hade jag ju tagit det försiktigare. Nån tänkare har uttryckt det på ett annat sätt än Matrix gör; Måste man kryssa är man på väg åt fel håll Skulle ni få se min båt, under era seglatser i Bohusläns skärgård, så känner ni igen den. Masten bak i sittbrunnen. ha´ t sô pen´ t tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 30 Juni , 2010 Kollade in i din fotblogg. Oj jäklar, vad fin båten blev, där har ni gjort ett mycket gôtt jobb!! Hoppas ni får många härliga turer denna säsong och kommande säsonger... Ses vi, så ses vi veckorna 28-32 med fördel i norra Bohusläns skärgård, från Lysekil och uppåt mot Grebbestad - och kanske lite längre upp... Innan och efter de veckorna är vi i Gbg´ s södra skärgård och kanske några svängar upp mot norra delen med Vinga, Källö-Knippla, Utkäften och Marstrand... beror på väder och vad vi hinner med Ha en helt underbar båtsommar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Claramell 0 Postad 30 Juni , 2010 Ja nog fick du allt en unik inramning på tankerbilden, om möjligt än helt annat än du tänkt dig trevlig sommar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Claramell 0 Postad 30 Juni , 2010 Vi tar bara norrut denna sommar. Startar i Björlanda Kile måndagmorgon den 19 juli. Förutom SM-stopp i Marstrand i slutet av juli kommer vi att finnas i många naturhamnar men även på Väderöarna, i Skärhamn och antagligen en tur in till Uddevalla. Väl mött i sommar. En öl/cider på en klippa i solnedgången och lite skitsnack och en underbar kväll är gjord! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mikaelno 7 Postad 30 Juni , 2010 Ha en skön Sunwind sommar, har följt er blogg ett tag och klart imponerad över allt arbete på båten. Hälsningar Mikael på Sunwindklubben Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Claramell 0 Postad 2 Juli , 2010 Tackar! Jo timmar tickar på med arbete. Nu börjar det dock bli stressigt. Men skåpen är snart klara och sen är det kylbox kvar. sen kan vi börja slappna av och göra småprojekt. Men härligt väder iallafall. Kanske lite för varmt i båten att arbeta i men hellre detta än regn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser