Daniel_B 0 Postad 29 Juni , 2010 Snart är det dags för sjösättning! Bytt golv, gjort ny inredning, monterat ny stereo, bytt impeller och tändstift. Bara impregnering av kapell och montering av länspump kvar. Grejer som jag fått beställa och väntar på. Köpte en burk med impregnering men den räckte bara till halva kapellet. Men sen så.. kan ju säga att det suger liiite i båttarmen. Men man blir ju lite skraj också.. när man ser sådana här nyheter..http://www.wighsnews.se/nyheter.php?nyhet=Karlskrona-Bil-hamnade-i-vattnet-vid-ilaggning-av-bat¬isid=68328 och vet att handbromsen inte är den bästa på min egen bil. Kanske ska fixa den innan sjösättningen också...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
J-bro 1 Postad 29 Juni , 2010 Jag sjösatte tidigt på säsongen och fick dra upp dagen efter pga olycklig skada i botten, nu ligger båten på varv o bara väntar på att bli hel igen.... med detta midsommarväder så JAAA det suger något fruktansvärt i båttarmen, har lånat en båt några ggr bara för att få lite åka i alla fall. Så i med båten o njut medans väder är, om bilen följer med så är det ett senare bekymmer... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 1 Juli , 2010 Så där nu har jag nästan installerat den nya Rule 500:an.. kom inte längre då det inte fanns någon säkring med. Sen kom jag på att det vore bra med en strömställare/brytare med 3 lägen för auto, av och manuell.. men var får man tag på en sådan? Har letat runt men hittar ingen vettig. Hade tänkt lägga i båten imorgon, men det får nog vänta någon dag till då jag inte fått impregneringen ännu.. kommer imorgon. Det suger bottenlöst i båttarmen just nu............... Så nära men ändå inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 6 Juli , 2010 Sjösättningen gick bra.. trots att det stog ett gäng gamla gubbar och tittade på.. Varför blir man alltid så nervös när folk tittar på.. nog för att jag inte lagat handbromsen på bilen och inte visste om båtens lagning skulle vara tät osv. Det vill säga.. mycket hade kunnat gått fel. Men i slutändan så fick jag i den utan problem. Problemen dök upp när jag startade motorn.. kylstrålen gick några sekunder för att sedan försvinna. Sen gick det inte att stänga av motorn.. så jag slet snabbt ur bensinslangens koppling på motorn. Några outhärdliga minuter innan motorn dog och gubbarna som tittade på.. Irriterad, arg och besviken gick jag med på frugans förslag att vi skulle gå och sätta oss och äta, för att sedan titta vidare på båtmotorn. Med nytt mod gick jag efter maten ner till båten och fick för mig att starta upp den igen. Då fick jag en fin kylstråle och motorn gick att stänga av hur lätt som helst!!! Fattar ingenting. Någon som vet vad som kan ha hänt? Hur som helst fick vi en underbar eftermiddag på sjön i alla fall istället för att stå och plocka isär båtmotorn. Rule:n som jag köpte fungerar bra men lever om lite för mycket om man vill ta det lugnt och sola i båten. Så en Roca elpanel för länspumpar är beställd.. så jag kan stänga av den medans jag är ute. Nu väntar en sjön båtsommar, som jag även hoppas ni får! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser