AQ23WA 0 Postad 28 Juni , 2010 Hej Någon som har bytt impeller på denna motor. Jag hittar ingen avstängningskran för sjövattnet och när jag lättar på impellern så slutar inte vattnet rinna. Vågar jag fortsätta eller måste denna bytas på land? Motorn sitter i en Aquador 23 och det är mycket trångt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 29 Juni , 2010 Om du kommer åt att sätta en tving eller liknande på inkommande slang så är det en lösning men är det trångt så kanske det är värre... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niclas_O 3 Postad 29 Juni , 2010 Kan du ta loss slangen som går till impellerpumpen och hålla upp den så att den är högre än vattenytan så går det att stoppa hävertverkan och byta i sjön. Om det inte går så skulle i varjefall jag lyfta upp båten för att byta./Niclas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micklas 6 Postad 29 Juni , 2010 Jag gör så här. Lossa ingående slang vid pumpen och tryck in en plugg i slangen. jag har köpt en påse träplugg i olika dimensioner, kanon att ha i båten. //Mikael Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser