MogenMaskin 0 Postad 28 Juni , 2010 Har en Mercury 850xs,1977, som puttrar fram i låga farter och går ok vid fullt gaspådrag. Motorn har en rel hög tomgång. Efter en vinterservioce för 2 år sedan uppstog denna ojämna gång. När jag gasar på vill motorn dö. Jag trycker då ned den elektriska choken flera gånger och motorn kommer upp i varv och plan. Drar jag sedan ner gasen, och sedan ökar farten uppstår samma problem. Det är givetvis ett bränsleproblem. Har dock bytt alla slangar i motorn som har med bensintillförseln att göra, inkl membranet till bensinpumpen, samt filter till dito. Någon som har några ideér ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mikedomain 0 Postad 1 Juli , 2013 Hej! Hur gick det med motorn, fick du nån ordning på den? Har lika motor med samma problem.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frans73 8 Postad 1 Juli , 2013 Skulle nog rekomendera en grundlig förgasarrengöring Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mikedomain 0 Postad 1 Juli , 2013 Förgasarrengöring är gjord, hittade dock en vacumslang mellan insugen och baljan under förgasarna som var lös. Har däremot inte provat igen efter det eftersom jag väntar på nya stift...hade varit kul att höra hur det gick för den andra XS-ägaren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Outbacker 0 Postad 2 Augusti , 2017 Gamla inlägg, men finns ägarna till dessa Mercury 850 xs kvar här på forumet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser