Stefanius 1 Postad 28 Juni , 2010 Hej ! Någon som har tips om hur man enklast och bra rengör rutorna på kapellet. På 2 sv mina rutor har det blivit något klibbigt på dem med följd att pollen fastnat, detta ser ju för taskigt ut. Vet ju dock at fel medel kan förstöra. Tips någon ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Familjen 0 Postad 28 Juni , 2010 Jag har ett plastöverdrag som jag har samma problem med. Jag använde T-sprit och det var det enda jag fick att fungera. Vet dock inte om det skadar rutorna... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 28 Juni , 2010 Vanligt Yes diskmedel i vatten med en mjuk svamp. Bruna beläggningar i plasten kan ibland gå bort med vax. OBS! Det måste vara ett vax som inte innehåller polermedel (vilket de flesta gör). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 28 Juni , 2010 okej...jag har hört att YES är förbjudet på själva kapellet, då ryker tydligen impregneringen direkt och det börjar rinna igenom regnvatten. Men på rutorna borde det väl gå pröva kanske. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser