marterius 0 Postad 27 Juni , 2010 I hamnen där jag är ny för i år har vi ett vaktpass var per säsong, antingen 20.00-01.00 eller 01.00-0600. Det är skönt att veta att det är folk där på nätterna, inte bara en väktare som kör förbi någon gång per natt. Jag gick mitt första pass förra veckan, och gick kvällspasset - riktigt trevligt att språkas vid lite med båtgrannar i hamnen när man gick och strosade med vaktjackan på sig. När jag läste loggen konstaterade jag också att det varit lungt varenda pass denna säsong - inget behov av att ringa polisen. Hur funkar det i era hamnar? Går båtägarna vakt? Har ni haft några incidenter? Hälsningar, Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 27 Juni , 2010 Jag försår att du menar väl Martin, men hoppas ändå på att du inte får några svar. Dumt att här berätta vilka hamnar som är obevakade. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Badbalja 0 Postad 27 Juni , 2010 Jepp, hos oss har man oxå ett pass per år. Men man går då hela natten från kväll till morron. Hade ju vart skönt att haft det delat. Men en mindre förening så då hade man väl fått gå två gånger. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Toba 0 Postad 27 Juni , 2010 Hej, i vår hamn går vi vakt från april till oktober. Vi är så pass många, att vi går parvis, en gång per säsong. Jag hade min tur för en dryg vecka sen, inga incidenter. Det är egentligen rätt skönt att vaka en sommarnatt, och kolla in alla båtarna i hamnen och följa med naturen en stund. Mvh, Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 28 Juni , 2010 Japp! ca:13st är kallade varje dag. Det är dock max 4st som kommer Tycker att det är dålig stil. Det är ju trots allt bara en gång/år. Brukar vara riktigt trevligt att snacka med nya personer med samma fritidsnöje. /Zinderella Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Passo 2 Postad 28 Juni , 2010 I Uppsala, på Skarholmen, är det 4 klubbar med totalt 8 man som går vakt varje natt hela säsongen. Det skall mycket till för att någon skall slinka igenom den bevakningen. Det fungerar mycket bra och känns inte alls betungande. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marterius 0 Postad 28 Juni , 2010 Jag förstår att du också menar väl, men så länge vi inte skriver vilka hamnar som är obevakade så tror jag tråden är ganska ofarlig... Men det verkar som ni har haft ganska lugna och händelselösa vaktpass också i era hamnar...? Senast ändrad av marterius | 28 juni 2010 | 22:55 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 29 Juni , 2010 Om jag inte misstar mig helt nu så talar du om Björlanda Kile, och det brukar allt vara fler än 4 som kommer. Med de nya grindarna som håller på att monteras upp just nu så kommer stölderna att minska. Jag fick min bil stulen för 3 år sedan i hamnen, men än så länge ingen påhälsning i båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snake56 0 Postad 29 Juni , 2010 Vi har också helnätter, de flesta 1 gång/säsong, men några får 2 nätter, däribland jag. Man borde inte bli förvånad, men när det kommer 2 HD-åkare 01.50 en lördagnatt och går fram och diskuterar en båt under 5 minuter, då är det något som inte stämmer. Alla små skåpbilar mellan 2 och 5 på natten, som snabbt vänder när dom får en ljuskägla i ansiktet. En natt dök inte den ansvarige klubbmedlemen upp och då försvann det flera bensindunkar, så visst gör vakthållningen nytta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser