stellank 1 Postad 27 Juni , 2010 Att folk inte kan låta bli andras saker. Kom ut i morse till båten och skall iväg med familjen för att bada och gotta oss. På håll ser jag att luckan till sitsen bak står öppen.. V.. f..n tänkte jag. Har jag glömt att stänga? Men se nej då, alla bensindunkar (extradunkar, tomma) var utplockade och låg slängda i båten, låset uppbrutet. Det roliga är att grannen nämnde på midsommar, att han hade hört att folk hade blivit drabbade i hamnområdet där min båt ligger. Men nej då, det drabbar inte mig tänkte jag. Inget hänt än. Jag skall fylla en dunk med 50/50 blandning av diesel (RME blandning), bensin, samt lite vatten, och ha liggande i båten. Nytt lås bara så. Hoppas dom tar den sen. Har dom en bensinare så sänker jag deras oktantal ganska redigt (1 oktan per procent diesel inlandning), och har dom en diesel så höjjer jag flampunkten rejält , samt lite vatten så att dom är tvugna att göra redigt rent i tank och ledningar för att undvika bakterier .. Sen är det nog bara att leta efter en bil som står längs med vägen någonstanns för att hitta dessa lowlifes.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Edestig 1 Postad 27 Juni , 2010 visst är det trist att man inte vet vad som är mitt & ditt ..... försiktigt bara så att du inte åker dit för egenmäktigt förfarande .... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stellank 1 Postad 27 Juni , 2010 Egenmäktigt förfarande? Nja, jag kan ha en dunk med vatten om det skulle vara så i min båt. Deras eget fel om dom tankar i det. En fråga dock. Vad klassas det som med inbrott i båt? Försök till stöld, inbrott, stöld...?? Det är min egendom, och folk ska ge f...n i den. Ursäkta mitt språk, ganska uppretad bara. Varit med om det tidigare i bilen (på min egen tomt), och det retar mig nått så fruktansvärt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Edestig 1 Postad 27 Juni , 2010 hmmmm .... vet inte men det borde vara inbrott och försök till stöld .... om dom nu inte fick tag på något?! .... i övrigt får du säker ha vad som helst i vilken dunk som helst, för som sagt dom ska ge fan i dina grejer .... men vi har en polis i vår klubb och han brukar grymta till när vi andra smider planer för dom som inte vet vad som är ditt & mitt ... låt polisen sköta det jobber säger han ... mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pripps 0 Postad 27 Juni , 2010 Blev av med min dunk 2 dagar efter den landat i plurret, klippt låset och skurit ledningen, det som retar mig mest är att min dunk har välldigt ovanliga mått för att passa så det va en veckas beställning. Nu riggar jag båten med den kraftigaste nylonlinan jag har mellan pollarna fram så om nån hoppar ner på natten så kommer dom inte landa mjukt. Hatar att betala för andra!. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sunerotting 1 Postad 27 Juni , 2010 Polisen =tjuvarnas bästa vän . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marterius 0 Postad 28 Juni , 2010 Du kan ju alltid lägga dit en tank med ren bensin väl preparerad med socker... Fast risken är väl att det bara leder till att de stjäl sig en annan motor istället... Eller att du tankar den själv av misstag... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser