A705 1 Postad 27 Juni , 2010 Hej Har ett Engbo Ankarspel som drar in linan utan belastning men när det blir motstånd och det skall börja dra in/upp ankaret så slirar det. Axeln som matarhjulet sitter på snurrar men hjulet står stilla vid måtstånd. Alla funktioner i övrigt fungerar; släpp, start ,stopp. Är det nogon som känner igen problemet? Är det någon som vet vart man kan lämna in det för reperation i Göteborgsområdet? (på marinsystems hemsida står inga återförsäljare) Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
robert99 64 Postad 27 Juni , 2010 Jag har ett större Engbo som hade liknande problem för några år sedan. För oss var det att centrumskruven på linskivan som var lös. Drog fast den och sedan fungarade spelet. Bulten skall låsas med Locktite eller liknande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
A705 1 Postad 28 Juni , 2010 Hej och tack för svaret. Centrumsmuttern sitter hårt och jag får inte loss den nu när jag tagit ner spelet. Behöver nog få tag i nån som kan laga det. Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
A705 1 Postad 2 Juli , 2010 Så här gick det: Plockade ner spelet och skickade det efter telefonkontakt till Marinsystem AB som lagade det och skickade tillbaka med vändande post. En Eloge till Marinsystem för god service och snabbt åtgärdande i dessa bråda tider. Spelet till tillbaka på båten, fungerar perfekt. Det var mutter på bultarna runt centrumskruven som lossnat och gjorde så att bromsfunktionen inte gick i. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser