frippe73 0 Postad 27 Juni , 2010 hej. styrningen på min flipper 700 har tydligen under vintern rostat fast? det går ett rör till drevet från styrningen. någon som vet hur jag kan avhjälpa problemet? mvh frippe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 27 Juni , 2010 Har den rostat fast så skulle jag rekommendera byte av hela styrningen. Känns inte tillförlitligt att köra med en styrning i så osäkert skick även om du skulle få den att släppa. En vanlig standard Teleflex kostar ju inte så mycket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BjornF 0 Postad 6 Juli , 2010 Försök ta reda på VART det sitter fast. Som jag ser det kan det vara vid tre ställen. Ratt-navet, vajern eller vid drevet. Leta upp smörjnipplarna för drevsmörjningen, smörj dessa med en fettspruta och pröva sedan att putta fram och tillbaka på själva drevet. Kanske släpper det då. En rostig vajer brukar man kunna smörja upp genom att lägga över natten i diesel. En slarvig quick-and-dirty variant av detsamma är att spreja rejält med t.ex. 5.56 i båda ändarna av vajern och köra den max fram och tillbaka tills det blir bättre. Testa och återkom gärna... Mvh / Björn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser