Beetle 0 Postad 27 Juni , 2010 Hej, Jag har sedan tidigare ett kombinerat lod/plotter Lowrance 522 och har nu köpt en plotter HDS 7 utan ekolodsfunktion. Är det någon som vet om och i så fall hur dessa kan kopplas ihop? Jag är intresserad av att få upp ekolodsbilden på HDS 7 enheten. Båda har NMEA 2000. Mvh Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pelleplotter 1 Postad 27 Juni , 2010 Du kan tyvärr inte överföra ekolodsbilden mellan Lowrance LMS-522 och Lowrance HDS-7/m. Du kan däremot överföra djupsiffra mellan enheterna med hjälp av NMEA0183 eller NMEA2000. Om det är en HDS-7 du har så kan du flytta över givaren till den och få ekolodsbilden där. Om det är en HDS-7m så behöver den en extern ekolodsmodul för att kunna presentera en ekolodsbild. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Beetle 0 Postad 27 Juni , 2010 Tack för svaret, jag hade hoppats på att få upp ekolodsbilden. Jag har ett HDS 7m utan ekolodsmodul så jag får väl nöja mig med att ha bilden på den mindre. // Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser