Miklund 0 Postad 26 Juni , 2010 Har just hämtat hem en båt där det sitter en Mercury 50 hk efi, årsmodell 2007. Men den vill inte gå som den ska. helt orkeslös. Den startar bra, går rent på tomgång, inga misständningar. Men när man ger full gas händer det inte så mycke, får ingen sprutt i motorn. Har provat byta tändstift, men utan nått bättre resultat. Någon som har nått förslag vad det kan vara för fel??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
femilia 0 Postad 31 Juli , 2010 Har samma problem och undrar vad det kan vara (60 hk 4-takt-01 med förgasare). Vore också tacksam för förslag. Ps har skickat ett mail till dig om detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 523 Postad 31 Juli , 2010 Är långt ifrån någon expert men några tips: Gammal soppa? Igensatt luftfilter? Fel på gasvajer/armen på förgasaren/insprutningen? (EFI är väl en insprutningsmotor?) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stellank 1 Postad 31 Juli , 2010 Kan du varva upp den utan att lägga i en växel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
femilia 0 Postad 1 Augusti , 2010 Hej! Ja, jag kan varva den utan växel i. När jag kommer till båten så kan jag köra med full effekt i ca:15-30sek sedan går den ner i effekt och gör bara hälften så många knop. Står jag sedan still i några minuter så går den igen på full effekt i 10sek för att sedan gå ned i effekt. Har kollat med strobermätare att tändstiftskablarna har ström samt bytt tändstift. Har även tagit loss skruvarna i förgasaren och pumpat ur dem men utan resultat. Haft i k-sprit och satt i vatten/bränslefilter också. När jag lade i den i våras så gick den ok men har sedan blivit sämre och sämre dock så startar den utan problem varje gång. Tacksam för fler förslag på vad det kan vara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 1 Augusti , 2010 motorn bör kopplas upp via dator för ev avläsning fel kod Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
femilia 0 Postad 1 Augusti , 2010 Hej! Ja, det verkar vara enda lösningen dock har verkstäderna semester just nu och det vore roligt att åka medans det fortfrande är hyfsat varmt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vialli 0 Postad 20 Maj , 2013 Hej! Fått nåt svar på detta bekymmer?? Jag har exakt samma fel och skulle vara grymt tacksam för alla tänkbara tips som kan hjälpa....stort tack på förhand! /Robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser