Bigfish68 18 Postad 25 Juni , 2010 Tjena alla midsommarfirare... Hade ett litet haveri idag,glad i hågen drog jag ut på sjön i min gamla styrpulpetare, utrustad med en 70hk yamaha,nu till problemet, startar o den går fint,börjar puttra ut genom kanalen, skvallarstrålen ser bra ut,kommer ut på öppet och ökar gasen, då händer de,reglaget varnar,skvallerstrålen borta,perfekt de är ju midsommar :-) jaja upp i garaget hämta båtvagn,river ner allt,impellern ser hel o fräsch ut, tar ut termostaten även den öppnar,kan de vara så att impellern slirar på axeln, den är ca 3år,eller kan jag ha fått ngt annat virus,hällt vaten o blåst med luft genom maskin,verkar inte vara stopp vad jag kan märka,eller kan de vara att den drar tjuvluft, kom med tips så jag kommer ut igen snarast... Ha den bästa midsommarn alla... :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
glenn30 0 Postad 25 Juni , 2010 kolla termostaten så att den öppnar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bigfish68 18 Postad 25 Juni , 2010 Den öppnar hemma i kastrullen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 26 Juni , 2010 Kolla impellern om möjligen vulkningen mellan plast/metall hylsan i centrum och gummit släppt. Jag har varit med om att plasthylsan spräckts varpå kilen svarvar ett spår i hylsan. På större motorer som denna brukar det finnas en tryckstyrd ventil (popet valve) som skall koppla förbi termostaten vid lite högre varv där flödet genom termostaten inte skulle förmå att kyla tillräckligt. Kolla även denna. Senast ändrad av guestsson | 26 juni 2010 | 06:31 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bigfish68 18 Postad 26 Juni , 2010 Som du säger,kilen verkar ha svarvat ett spår i impellern, såg de nu när jag kollade närmare,finns väl ingen impeller o få tag på i helgen, man får nog gott vänta till måndag.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser