Denniz 0 Postad 24 Juni , 2010 Hej! Någon som har koll på om det är svårt att byta lager i ett SX-M drev -03, special verktyg mm. Är en van mekaniker ska väl tilläggas. Upptäckte att det kom ett vist oljud ur drevets underhus samt lite i överhuset, när jag varmkörde motorn på land. När jag tappade ur oljan i drevet så var den svart och jag fick endast ur 0.5 L- Det är inte jag som har misshandlat drevet, jag är ny ägare på båten i år. Mycket tacksam för alla svar! Mvh Dennis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Denniz 0 Postad 21 Mars , 2011 Hej! För er som läser detta kan jag nu meddela att jag bytt lager i hela drevet själv och det var inte så komplicerat. Lugn och ro samt tilverkning av tre specialverktyg. En del av lagrerna var vanliga SKF lager sitter på släpvagnar mm. De två övre lagren är special men finns på SKF, går även att handla i USA för under haöva priset. Samtliga packningar och bussningar tog jag från USA. Lycka till om ni skall till med detta! Ska väl säga att man inte får ha tummen mitt i handen viss kännedom är bra att ha. Mvh Dennis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser