forsbacka-hammarn 0 Postad 24 Juni , 2010 Hej! Har en Nidelv 24 som det sitter en böjd slang ned mot vattnet på avagasutsläppet i aktern samt att det sitter en slangklämma på nedre delen av slangen precis som att det suttit något som gått ner i vattnet. Min fråga är har det suttit ett rör ner i vattnet på denna? Kan man ha det? Tycker att det luktar lite för mycket avgaser när man åker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 24 Juni , 2010 En bild vore bra. Antar att någon tidigare ägare försökt komma undan avgaserna genom att leda ner dem under vattenytan, något som naturligtvis är omöjligt eftersom de omedelbart stiger upp igen. Avgaser i en långsamtgående snipa i framförallt medvind är något du får vänja dig med, jag vet av egen erfarenhet som tidigare ägare av just en Nidelv 24. Sålde min till dina trakter för några år sedan och såg att den var till salu igen nu i våras, är det den du har? Hon heter Julia. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 24 Juni , 2010 Du har fått ett mycket klokt svar av Terra, som är en klok man, men i detta fall håller jag inte riktigt med, har själv en långsamtgående båt och satte på en slang på ca:30 cm på min avgasgenomföring och diesellukten försvann i princip helt. Och nu med ny motor är den helt borta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 24 Juni , 2010 Vilket fjäskinlägg, hur mycket vill du låna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser