caspero8 0 Postad 23 Juni , 2010 Hej alla, Står inför en uppgradering av segelbåt... Har riktat in mig på storleken 34-36 fot och prisklass 600-800 tkr. Familjen består av fem personer. Vill förstås ha en komb av bra seglingsegenskaper och komfort... Vilket är era bästa tips? Jag vet... Fånig fråga men ställer den ändå... Senast ändrad av caspero8 | 23 juni 2010 | 16:05 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zeven 0 Postad 23 Juni , 2010 Jeanneau eller beneteou. Helt klart! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse_W 0 Postad 23 Juni , 2010 Contrast 36 hade jag satsat på. Eller möjligen Omega 36.a. Mvh Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 24 Juni , 2010 Eftersom ni är 5 i familjen kan jag faktiskt hålla med om att en nyare kontinent-båt kan vara ett bra val. Då kan alla få ett sovutrymme utan att ni behöver utnyttja salongen. Jeannau gör fina båtar. Elan är en annan med fina seglingsegenskaper. Glöm inte att titta på marknade på kontinenten. Euron står lågt, marknaden i tex Tyskland kan ha mycket att bjuda på och hemseglingen är en lagom semestertripp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 226 Postad 24 Juni , 2010 Euron står väl inte lågt?!! 9,53 idag, det är t o m lite högt. Kanske inte så högt som det senaste halvåret, men fortfarande över de 9 kr som den brukade halka runt kring tidigare. I övrigt håller jag med, en modern fransk eller annan mellaneuropeisk balja är nog kanon i de här sammanhangen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zeven 0 Postad 25 Juni , 2010 För fem personer som letar efter maximal komfort? Då är de franska ja till och med de tyska märkena bättre! Om dom bara skall ut på weekend turer hade jag kollat på en Bavaria, vill dom gå upp i kvalitet jeanneau / beneteau /hanse / Elan / Dufour. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser