Gå till innehåll
fredag 26 december 2025
Sueco

Herlin Koster-28

Rekommendera Poster

Hej

Är just på väg att investera i en Koster-28 i stort behov av renovering. Tanken är att helrenovera båten. Tyvärr hittar jag inte mycket information om båten mer det sailguide har.

Är det någon i detta långa land som har bilder, segelmått etc etc om båten så tar jag emot det med glädje. Båten är i stort behov av renovering, saknar tex inredning men målet är att någon gång komma iväg på en längre tur(hoppas jag).

mvh

Sueco snart stolt torrseglare  Glad

Senast ändrad av Sueco | 23 juni 2010 | 16:18

Senast ändrad av Sueco | 23 juni 2010 | 16:26

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Om du nu investerade i en Koster 28 ( det var ju i juni) så har jag lite information. Köpte själv ett skrov 1979-80 som jag byggt till färdig båt. På sailguide-sidan är min båt med på fotona.

Hör av dig om du undrar något, kanske kan jag hjälpa dig.

hälsn. kinnel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Om du nu investerade i en Koster 28 ( det var ju i juni) så har jag lite information. Köpte själv ett skrov 1979-80 som jag byggt till färdig båt. På sailguide-sidan är min båt med på fotona.

Hör av dig om du undrar något, kanske kan jag hjälpa dig.

hälsn. kinnel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ah, missat min egen tråd. Skyller på MG som inte skickat meddelande om att någon svarat  smiley

All information är som sagt av glädje då jag har många timmar kvar innan det är klart. Håller på att sätta upp en lite renoveringsblogg, men så fort jag kommer igång ska jag meddela världen  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns en bok som heter Herlinbåtar som nästan alla hans båtar finns med i med ritningar och fakta. Samt så är Herlinsällskapet ett ganska levande sällskap som är hjälpsamma och duktiga. Dock inte värdens mest uppdaterade hemsida men hör av dig till dem.

Lycka till med en fantaskt fin båt av en otrolig konstruktör.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har redna lånat hem den boken men tyvärr fanns min model med där. Enligt utsago ska den vara en justerad Elita som hade klara drag men har lyckats kömma över lite info.

Självklart ska jag gå med i föreningen/sällskapet men har inte hunnit det ännu men det kommer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...