oggebogge 0 Postad 22 Juni , 2010 Hej jag har fått en 4 hk suzuki ca 1993 eller nyare Motorn har stått still i 4-5 år i varmgarage, Men när jag fick den startade jag den i tunna och den gick bra. Så bar ner den till vattnet och hängde på den på båten Drog igång den och körde iväg, efter ett tag så stannade jag den med dödmas greppet och de lät puff och vit rök kom under kåpan. Sen startar den inte mer. Har tvättat ut förgasaren/tanken Bytt stift. Jag har gnista på stiftet Bensinen är ny. Skváller strålen var ok och inte varm under de 20 minuter motorn gick. när man drog igång den så kunde den dö när man la i växlen men gick att starta Nägon av er MekKungar som kan ha en aning om vad som är galet eller vad jag skall prova ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oggebogge 0 Postad 22 Juni , 2010 Hmmm. Eldsvåda Jag fortsatte att gör rent osv, och dra När jag drog så började det BRINNA i kåpan nertil antagligen har jag spillt ut lite bensin från förgasare och tank när jag tömde detta. branden var enkelt släkt genom att kväva den och den varade inte mer än 5-7 sek Detta får mig att fundera på att det är Kortis någonstans i el ledningarna som skapar en gnista och tände eld på bensinen Då var det inget fel på Bensinen i alla fall. Var börjar man att felsöka detta (att det är kortis) Tror att det kan vara Dödmans greppet i gashandtaget då det var där det hela började Eftersom det är av slutande typ så borde jag kunna koppla bort det och ha löst hängande sladdar eller ? Alla tips är välkomna, mina killar (11 och 9 år ) vill ut och köra båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser