giotas 1 Postad 21 Juni , 2010 Hej! jag monterade ett lewmat Profish 1000 i vintras, Hjertmans hade då en kampanj där det ingick en trådlös fjärrkontroll (lewmar). jag monterade motagaren i anslutning till Relät i motorummet, den lilla antennen (kabel stump ca 20cm) som finns når inte annat än upp emot motorlumsluckan, trodde det skulle funka men icke. måste stå i princip på motorluckan för att få kontakt, går det månne att förlänga antennen på mottagar delen o dra upp den ovan däck? nån som har erfarenhet av räckvid osv? Mvh/Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 22 Juni , 2010 Här en tråd till om samma sak http://www.maringuiden.se/forum/;thread=352292 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
giotas 1 Postad 22 Juni , 2010 den var intressant, med tanke på att jag ringde först hjertmans men dom visste ingenting sen till Lewmar sverige och dom sa genast att det var fel på den typen av fjärr som jag har. Jag skulle få en ny variant som dom sa skulle klara 15-20m, det låter ju kanon, dock så var den restnoterad på obestämd tid. Men får man bara en ny, även om man får vänta, så får man ju vara nöjd! //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 27 Juli , 2010 Nu finns dom på lager, monterade min nya idag, fick en räckvidd på ca: 35 meter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser