Gå till innehåll
onsdag 06 november 2024
Rikard79

Hej finns det någon som har ett 100 B Drev

Rekommendera Poster

Hej mitt 100B drev skar på premiärturen efter ca 20 Min så nu undrar jag om nån har ett som ligger ? Vill få i båten i vattnet igen den ska inte va på land såhär års.

( Vet inte om man för lägga in en sökes annons så här och ber om ursäkt i så fall men är i panik )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet hur det känns. Mitt drev skar förra sommaren och jag fick faktiskt tag på ett drev av en snäll MG-medlem så visst lönar det sig att fråga här. Drevet jag köpte av honom bytte jag mer eller mindre jämnt upp med ett VP SX under vintern så ibland har man tur om man är ihärdig. 

Dammsug Blocket och ring upp handlare som annonserar ut andra drev om du inte hittar annons på ett 100B. Många av dessa proffsmeckar har kontakter med en massa prylar på hyllorna som dom ofta delar med sig av.

Kolla t ex med Lindströms båtvarv på Dalarö. Han har kontakter över hela Sverige http://www.lbv.se/

Lycka till nu!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo jag såg dom men det e så himla långt bort.

Men tack för att du tog dig tid att titta.

Mvh Rikard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rickard... Är det aktuellt än så vet jag troligen om ett 200 drev för ganska billig peng.

Nackdelen är att det skiljer lite på bultarnas placering i skölden mot ett 100 drev så du åker på att plasta igen 100 drevets bulthål i akterspegeln och borra nya. Jag kan ha fel, men fick detta berättat för mej innan ett båtköp där drevet var trasigt.

200 drevet har även inbyggd avgasdel, men det behöver du ju inte använda om du inte vill.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...