Gå till innehåll
måndag 27 januari 2025
Bayliner1

transport Stockholm-landskrona

Rekommendera Poster

Har köpt en bayliner 3355 i Stockholm som jag vill ha hem till Skåne..

Någon som kan tipsa mig om någon jag kan vända mig till för hjälp??.lång och 3,5m bred.

Båten är 10 m

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Det finns ganska många åkare som sysslar med båttransport. Det är bara att googla så finner du flera. Tror även att du kan klicka på branchregristret här till vänster och få upp några alternativ. Utan att vara någon form av expert på området så tror jag att din båtbredd på 3,5 meter innebär att båten måste transporteras med följebilar vilket fördyrar.

Varför inte bara köra hem båten sjövägen? Min gode vän körde sin Fairline 48 från Stockholm till västra Skåne på en dag. Den drog ca 4 liter distansen och han menar att det var billigare än biltransport.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En vanlig båttransport Gbg- Sthlm brukar ligga på 15-20 000 kr. Du har som sagt en bredare båt så det blir säkert dyrare för dig.

Sträckan sjövägen är ungefär 390 Nm. Vid en förbrukning på 3 liter distansen kommer du ner på 15 000 kr. Klart att du väljer detta! En ypperlig tur att lära känna båten och se till att allt funkar som det ska.

Du kan såklart köra Göta Kanal men vem orkar slussa så många ggr? :-) Vet inte vad det skulle kosta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis till båtköpet.

Tycker absolut du skall köra hem båten hela vägen.

Ta med en sjövan kompis bara. Tar mindre än ett dygn.

Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack så mycket för råden!Blir nog så a vi kör hem den själv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...