Capitan 288 Postad 20 Juni , 2010 Ena motorn bara dog tidigare. Startade den igen utan problem men då larmade den. Temp hög så jag stängde av direkt. Öppnade motorluckan och det är olja i kylarvattnet och den hade även tryckt ut kylarvatten. Första tanken var givetvis en trasig topplockspackning. Men... Ingen olja i vattnet. Motorn startar och går hur fint som helst förutom att kompressorn aldrig går igång. Innan motorn stannade lade jag märke till att denna motorn var tröttare. Även att kompressorn verkade starta senare vid gaspådrag och även koppla ur tidigare vid gasavdrag. Kan det vara så att om tex kompressorn rasar så kan olja komma i vattnet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 20 Juni , 2010 Stackare ! Min gissning är vevhusventilationen och eller sjövattenfiltret. Mig vetligen så finns det en pytteliten chans att kompressorn skulle kunna ge olja i kylvattnet. Kolla oljan i kompressorn ca:1,25dl. Om den är i bra kondition. Typiskt att detta skulle inträffa så här till midsommar. /Zinderella Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 21 Juni , 2010 Ja min valiga otur. Blir så matt Motorerna är -04 och har bara gått 135 timmar sötvatten så jag hade räknat med problemfritt ett tag fram över... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 27 Juni , 2010 Mekade lite i veckan. Oljan som jag trodde kom från kylarvattnet kommer ifrån en skadad packbox(vevaxeln). När remmen gick av så har den snott in sig innanför remskivan/svängningsdämparen. Nya remmar o ny packbox i veckan så ska de allt bli bra. Blev dock midsommar på en motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 28 Juni , 2010 Det är nästan så att man får grattulera att det inte var värre. Midsommar med en motor är ju ändå en motor mer än många andra... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser