svenaxel 0 Postad 20 Juni , 2010 Jag glömde skriva i mitt tidigare inlägg att när jag hade varit ute en stund så stannade motorn efter mycket startgas fick jag den att gå på tomgång så jag tåg mig till land. Det jag reagerade på innan den stannade var att den var slö och man kunde bara gasa på sakta sakta annars kvävdes den. När jag väl fick den att plana ut varvade den bara 4000rpm vid fullt är det normalt? Kan detta vara fögasarproblem? alla tänddelar är bytta. Väl inne vid bryggan utan belastning gick den ok. Draco 2000 aq130/280 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 20 Juni , 2010 Vet inte vad du har för problem, kanske som du säger något med förgasarna. Men jag vet att din motor ska varva lite drygt 5000 varv/minut på fullgas om du har rätt propeller. Edit Sorry, slarvläste lite, varv/minut gäller AQ 140, men jag antar att det inte är såååå stor skillnad på motorerna? Senast ändrad av labbibia | 20 juni 2010 | 10:47 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_Axel 4 Postad 20 Juni , 2010 Kanske dumt råd - men det har drabbat mig. Igensatt luftfilter - kolla det Carl_Axel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser